KTM 390 Duke-tråden

Mcmonster

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2013
Hoj
ktm
Hej allesammans!

Då jag inte hittar någon tråd om denna nykomling så tycker jag det är dags!
Så vad tror ni? Är detta en bra hoj? Kommer denna mc vara den perfekt för oss som endast kan ta 35kw kortet?

För min del så kliar det i fingrarna ordentligt och kommer förmodligen inhandla denna så fort sommaren kommer! :)

Bild på finheten:
KTM-390-Duke-Unveil.jpg

Upptäckte själv just den här nyheten.
Ktm har tidigare inte tilltalat mig med sina motard-street hybrider,
Men den här är ju riktigt snygg.
Jag finner just lätta motorcyklar intressanta eftersom jag bara brottats med gamla & nya touring - street mopeder på minst 240kg.
Skulle deffinitivt vilja ha en sådan som bruks/lek hoj även fast jag har riktigt mc-kort.
690-modellen är inte alls lika snygg med sin gigantiska luftburk.
De större modellerna av KTM måste ju dessutom ha den högsta försäkringspremien räknat mot de ganska få hästarna.
Ska bli kul att kika på den när den dyker upp hos återförsäljarna.

Den är skitsnygg! Hade jag haft stålar så hade det mycket väl kunnat landa en sådan här hemma.
Ett helsystem och lite annat gott så kan det nog vara ett mycket trevligt alternativ. Frågan är om de fått bukt med serviceintervallerna eller om det fortfarande är 1/4 av japanernas, eller är det bara jag som är dåligt uppdaterad och fördomsfull?

Den är skitsnygg! Hade jag haft stålar så hade det mycket väl kunnat landa en sådan här hemma.
Ett helsystem och lite annat gott så kan det nog vara ett mycket trevligt alternativ. Frågan är om de fått bukt med serviceintervallerna eller om det fortfarande är 1/4 av japanernas, eller är det bara jag som är dåligt uppdaterad och fördomsfull?

690 har 1000 mil på serviceintervallet och typ 25-30 hästar extra om man jämför med japsarna.. :7peta

Har inte sett något om service på 390:in dock :)

Har funderat på denna istället för min lillninja då jag kör mycket i stan, men känns trist i jämförelse när man kör 50-milsrundorna som jag gör lite titt som tätt. Försäkringen är ju helt ok och den borde ju va rätt kul att leka med på bakhjulet med tanke på vikten.

YOU ARE SO SMALL! IS FUNNY TO ME!
________/
P41EMaIs.jpg

Seriöst så ser 390 ut som en riktigt rolig liten bushoj, särskilt med den låga vikten. Att den är hyfsat billig också gör ju inte saken sämre. Hade jag haft plats hade den gärna fått bo i garaget bredvid ninjan. :)

Jag är riktigt sugen på denna har funderat både på ninja 300 och er6a fast denna verkar vara helt grym.
Blir att testa den, ska väl komma som demo hoj i början av Maj..:banana

Jag väntar fortfarande på en möjlighet att provköra. Benny busee, provkörde du innan du beställde? Kan du berätta lite om den provkörningen i så fall?

Inte fått min än....:mad:
.
Någon som fått sin?

I indien har de för tillfället 90 dagars väntetid så jag antar att du får vänta upp till 90 dagar. Ett jävla tryck på 390 nu när den är såpass billig tillsammans med ABS och Metzelerdäck. Indierna är galna efter 390 och de kommer sälja fler 390 i år än hela sveriges hojförsäljning :D

Någon som vet om det dykit upp trimmkit / big bore eller liknande ännu?

Provkörde denna maskin nyligen, och den är helt sinnessjukt kul med 43hk, men det saknas ändå något.

Detta chassie med ca 65hk och 60nm skulle vara en drömcykel inne i staden..

//K

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...