KTM 300 EXC eller GASGAS 300 EC?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Efter har varit hojlös i ett par år nu så börjar ekonomin tillåta en tvåhjuling igen, och då vill jag ha en så mångsidig hoj som möjligt. Ska användas till både enduro och som motard.
De jag har fastnat för är 300 EXC och 300 EC, båda 2-t såklart!:yoparty

För/nackdelar med de två modellerna?

Tanken är att köpa en enduro och motardkitta den allt eftersom ekonomin tillåter, budgeten just nu är ca 30tKr. Det skall räcka till en enduro som jag kan ta ut och använda från början samt kompletta motardhjul(med skivor, drev etc.). Allt eftersom kan jag kosta på riktig bromspump, gaffel osv. men detta får räcka till en början.

Även tips/att tänka på vid köp av någon av de modellerna?

Andra modeller som kan vara av intresse? Tvåtakt är ett måste!

Rock on!:tungan
 
Har ingen erfarenhet av någon av hojarna men ska du verkligen ha en 2-taktare som motard?

Japp!

Har haft både 4-t och 2-t(dock ej som motard) och det är precis vad jag är ute efter, så mycket vet jag. Finns det något ballare än 2-t motard? Skulle inte tro det:tungan

Klart du ska ha en 2taktare som motard, finns inget ballare. Var själv inne på en 300 för några månader sedan men fegade ur... Jag hade gärna kollat efter en exc300 från 2012 då den har 6 växlar. Kan vara guld värt när man kör gata. :yoparty:yoparty:yoparty

Kolla gärna in länken för lite mer 2takts porr:banana
http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?16811-Let-s-See-Some-2-Stroke-Tard-Pics!!!

Tyvärr får man lägga till en hel del mot mina 30 lakan för att få en -12... men en 6:e växel hade inte varit fel. Vill gärna ha den idag...:rolleyes: men kanske vettigare och vänta någon månad för att kunna slänga upp för en nyare. Tåls att fundera på.

Tackar för 2-t pornon!:kär
 
Ääh men klarar sig på 5 växlar om man drevar lite :tummenupp Själv gillar jag verkligen års från 08-11 tror jag det är. Riktigt goa :tummenupp
 
Gasgasen är lite lugnare och har finare och jämnare motorgång medan kåtten är vassare och råare. Kåtten känns lite större och rymligare, högre sadelhöjd.

Det är inga problem att åka 2t på gata. Drevar man högt och cruisar på lågvarv innan avgasporten öppnar så håller det minst lika bra som 4t. 38 bak och 14 fram var perfekt på en gasgas jag hade.

Sedan, varför ha 5 växlar mär man kan ha 6...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top