Kryssningar i Norden.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Ja som rubriken säger, handlar det här om kryssningar med typ Silja, Birka, Viking etc. Jag har Bara hunnit kryssa med Silja galaxy, birka paradise hittils några gånger, men undrar främst hur dom andra båtarna är? Vilka av dom olika Silja och Birka-båtarna har varit bäst drag på? (ja som sagt, jag söker inte båten med bäst mat eller relax, utan båten med bäst tryck :hihi ) Sen har jag hört att viking inte håller samma standard, partymässigt och klass överlag som Birka och silja. Men berätta vad ni tycker om era fylleresor, vore kalas att höra!

Peace! :tuttar

Jag brukar åka på swedenrock kryssningen. :) Man får sikta på specialkryssningarna om det ska vara något tryck. :) Nästa resa tar jag med mig tre töser i hytten. Hah!

Jag brukar åka på swedenrock kryssningen. :) Man får sikta på specialkryssningarna om det ska vara något tryck. :) Nästa resa tar jag med mig tre töser i hytten. Hah!

haha ja jo det är sant, jag var på Galaxy när radio 107.5 hade party, Åldern på brudarna sjönk från 35 till 20 bara genom det evenemanget:P

Vill veta hur pass bra barerna och pubarna var på dom andra båtarna, om dom var trista eller roliga etc! :yoparty

Är nog mycket va du är ute efter.. Viking har väl mest fest på sina båtar. Birka och silja har finare båtar, men då får du mer gamlingar och mindre fest..

Golvet på vikingbåtarna sägs ju vara världens största levande organism :hihi

Det lär inte vara så lätt för polisen att säkra DNA-spår i dom där hytterna om det skett något allvarligt.. :död
Cinderella och Birka har jag åkt med på senare tid och det är nog cinderella som vart roligast... I yngre dar åkte jag viking som jag alltid sett som lite skabbigare än silja

Haha okej där ser man, ser ju ut som om det är rätt så olika svar från person till person.. Summering: Det blir det kan gör det till :whip

För min del blir det nog Viking cinderella nu på fredag.. 200 spänn för dubbelhytt är taget faktiskt!! Hytterna är ju ändå bara till som förråd för bira och för att knulla på ändå så när man är full like a kastrull så spelar skicket inte så stor roll.. eeeh he he he :glömdet

Färjan till Riga är riktigt sunkig. Dessutom blir man sjösjuk på den (iaf ditresan). Färjan till Tallinn däremot var riktigt tjusig. Party var det också (dessutom två nätter, på gott och ont).

Fy fan, Tallinn-båten glömmer jag aldrig. Väggar av kartong så man var tvungen att höra oavbrutet hostande och annat snusk som försiggick runt omkring på våningsplanet. Senast jag åkte viking körde nån snubbe en toplessplåtning med tre tjejer precis utanför min hyttdörr.

Silja är lika risigt som Viking numer, sen de köpte upp Tallink, så kvoten otäcka typer är lika rederierna emellan.

Från när man var ung och dum och tyckte kryssningar var roliga så minns jag att Siljas båt med gågatan (Serenade?) hade bra drag.

Det lär inte vara så lätt för polisen att säkra DNA-spår i dom där hytterna om det skett något allvarligt.. :död

Jag har ju mina teorier till varför de fotar alla som kliver ombord och det är inte för att man skall kunna köpa sina foton på båten:
- "Tjoho, kolla älskling vilken bra bild när vi släpar väskor i landgången!"

..snarare:
- "Kan du peka ut mannen som överaskningssexade med dig i hytten på någon av de här bilderna?"

Golvet på vikingbåtarna sägs ju vara världens största levande organism :hihi

Vikingbåtarna har länge hetat Spypråmarna...

Däremot kan man göra riktigt bra whiskyinköp där och med tanke på att min Zacapa 23 tog slut i helgen är det nästan så att jag funderar på att ta en gratiskryss framöver..

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...