Kryptonite-lås = SKIT

det där kan juh inte stämma! så enkelt kan det juh inte vara... eller?
:kocko

Har varit på Plus med vår gode Sverker också!

Får jag fråga dig, ska det vara på det här viset!?
Är det så!?

Eftersom jag har sålt låset ifråga tidigare, och således är något av en nyckelperson, så kan jag förtälja följande:

Låset är helt klart ett skitlås (därför säljer jag det inte längre), men det är ett lås på flera hundra som går att låsa upp med en penna, dom flesta lås slutar med att dom inte går att låsa upp alls, ens med rätt nyckel.

Jag har bytt ut massor av krånglande lås, men jag har samtidigt massor med nöjda kunder, som aldrig har haft några som helst problem med låset ifråga.

MYCKET HÄNGER PÅ HUR LÅSET SKÖTS!

Alla lås ska smörjas, och smörjas med rätt smörja.
Jag har fått in lås som har luktar gammal spya, dom är smorda med allt mellan matolja och smör, jag har fått in lås som är smorda med 556 (som är en rostlösare med viss smörjande effekt) och jag har fått in lås som är smorda med "låsspray" avsedd att tina frusna lås.

"låsspray" är ofta ren alkohol, vilket ytterligare tvättar ur eventuell olja ur låsen, ofta står det på förpackningen att låset ska smörjas upp efter användningen.

Hursomhelst hade vi mycket mer reklamationer på det låset än på andra bygellås, varför vi slutade sälja det.
Låset vi nu säljer kärvar också ihop om man inte smörjer det, men det räcker med att smörja upp det i efterhand så börjar det fungera igen.

(edit) Förövrigt var en väldigt trevlig kvinna från plusredaktionen in och lånade ett bra bygellås av mig för att visa upp som ett bra alternativ i programet efter, men då var det någon snubbe från felia som babblade bort programtiden så att låsinslaget kom bort...

Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...