Kryptering av hårddisk

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag har idag tre hårddiskar på min server:
Två interna (C: D: )
En extern (E: )

Jag vill kunna kryptera hela eller delar av innehållet i D och E. Kan någon rekommendera ett (gärna gratis) bra program för detta åt mig. Delar av disk är inte lika viktigt sålänge jag inte behöver kryptera hela datorn utan enbart en disk. Slipper jag någon märkbar prestandadropp är det också bra, men inte livsviktigt då det är lagringsservrar snarare än något annat.

/Freppa

Last edited:
Ragga tag på SafeGuard Easy v4.10 eller senare (om det finns), det klarar biffen.

Edit: jag förutsätter alltså att det är Windows-maskiner vi pratar om.

annars så kanske apb vet nåe...... usch detta börjar bli sjukt! skall man behöva vara rädd för filer man har på sin pc som man äger rättigheten till??

Lindén skrev:
skall man behöva vara rädd för filer man har på sin pc som man äger rättigheten till??

Tja, äger du rättigheten till dem är det nog ingen fara, det är väl det som är poängen... ;)

Freppa skrev:
Jag har idag tre hårddiskar på min server:
Två interna (C: D: )
En extern (E: )

Jag vill kunna kryptera hela eller delar av innehållet i D och E. Kan någon rekommendera ett (gärna gratis) bra program för detta åt mig. Delar av disk är inte lika viktigt sålänge jag inte behöver kryptera hela datorn utan enbart en disk. Slipper jag någon märkbar prestandadropp är det också bra, men inte livsviktigt då det är lagringsservrar snarare än något annat.

/Freppa

kan rekomendera http://truecrypt.sourceforge.net/ har själv krypterat diskarna med det och har inte märkt någon prestanda skillnad. Ladda hem partitionmagic så kan du dela diskarna lätt och smidigt

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back