Kromspray?

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Jag handlade på biltema en sprayburk som skulle vara som krom, men jag test sprayade på ett föremål och det blev typ silvrigt.

Falsk marknadsföring eftersom hatten på sprayburken riktigt glänser av krom.

Någon som vet vart jag kan få tag i riktig kromfärg?

Jag har sett de där burkarna. Blir mer som halvpolerad alu. Vet inte hur plastcrome funkar så Jag är lika nyfiken.

Jag skickade ett par lyktglas till en skånefirma som lackade krom på dem, halva överdelarna. Det blev bra. De kunde måla fälgar också. Det var ganska dyrt och jag hittar dem inte när jag googlar, så de la väl ner.

Sprayburkskrom köpte jag ngngång till moppen men då mina preferenser var satta till en annan nivå på den tiden kan jag inte säga hur det blev riktigt..

Finns ingen burkspray som motsvarar nått som liknar krom, man kan få nån typ av Silvernyans som bäst. Dock släppte Sikkens för några år sedan en 2 komponents färg, som enligt uppgift skulle motsvara kromfärg.
Dock hittar jag ingen info på Sikkens hemsida. Nackdelen med denna då, priset naturligtvis, låg närmare tusenlappen för en liter färg.
Vissa motivlackare har specialutrustning för att få nyanser i guld och krom nyanser, men det kostar att ligga på topp :), kanske nått sånt dom använde när de fixade dina framlampor, då kan det kanske löna sig !

//Matthew

ska finnas om du söker på nätet nå firma som håller på med sånt.. kan även så de såg eloxerat ut, mönster o allt möjligt.. va fräsigt o kolla på sidan iaf.. om de sen funkar i verkligheten vet jag inte men de borde de för de va inge vanlig biltema burk o kosta lite mycket mer :)

va bra att jag var till hjälp va :rolleyes:

Såg någon tråd här på SH ang någon firma som kunde fixa ngt som liknade krom o en massa andra fräsiga grejjer (orkar inte leta men den finns), kan vara samma skit som ozeo snackar om! :tuttar

Upplands Bilfärg i Uppsala! Niklas är färgernas gud... 018-140401.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti