Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nisse977 skrev:Hur får man bort färgen på ett lätt och bra sätt utan att repa metall ytan för mycket? Nått bra olagligt jätte antimiljövänligt lösningsmedel kanske?
crc gasket remover!Nisse977 skrev:Hur får man bort färgen på ett lätt och bra sätt utan att repa metall ytan för mycket? Nått bra olagligt jätte antimiljövänligt lösningsmedel kanske?
Suki skrev:fäster ypperligt på aluminium..men det kan vara svårt att få inslag i skarpa å trängda veck.... Å sedan andas aluminium på något vis så du får med tiden säker lite porer i dom...Men polering går ju men medför en massa jobb.. å kräver underhåll....
De prövade vi, funkade inte för 5 öre på min fusklack!!!RSV_R skrev:Hört att bromsvätska ska funka ypperligt om det får ligga och gro ett tag...![]()

PacMan skrev:Jag slänger in en fråga som i alla fall har lite med saken att göra: Mina gröna fälgar är inte riktigt så gröna som man skulle vilja, utan ganska smutsiga.
Problemet är att jag inte lyckas få dom rena. Färgen verkar vara lite mjuk och "seg" lixom, så smutsen har satt sig djupt. Avfettning funkar inte alls, det verkar tvärom som att färgen inte riktigt tål det, den blir lixom klibbig.
Nån som har några tips att komma med?![]()
Coola Ola skrev:Rubbing kanske? Möjligen börja med polish, räcker det så är det ju dumt att riskera att skada lacken med kraftigare rubbing, med tanke på att du säger att lacken verkar vara lite känslig.
klart som fan att det går att kroma dom.. hur tror du att man gör med ramarVictor skrev:Du har säkert Aluminiumfälgar. De är nog skitsvåra att få krom att fästa på. Vet faktiskt inte ens om det går.
Det du tänker på är säkert polera fälgarna. Gör det istället.
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|