tocar
Vem orkar bry sig...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
När Engelska Bike gjorde duell mellan deras 2 år i rad sporthoj vinnare, dvs Firebladen och bmw 1000rr, å blev resultatet förkrossande för Hondan. Bmw´n var den starkaste standardmotorcykel de någonsin mätt, samt hade även den högsta toppfart de sett och mätt (305km/tim på våt bana) Även Busan får pisk..
De avslutade artikeln med orden " att en ny era har börjat". Japanerna är så långt efter att nu måste de göra något radikalt.
Nu fruktar man att japaner och andra tillverkare ska bryta den "gentlemans agreement" att hålla igen i kriget med hästar och hjälp elektronik.
Som kuriosa kan nämnas att när BMW började sin tillverkning så gjorde de det med 10st suzuki K5.Yamahas motor tyckte BMW var ett totalt misslyckande att stoppa i en standard hoj.
Skall bli jäkligt kul att köra BMW´n mot min Honda, jag har ett par hkr mer i hondan och förmodligen bättre vrid.
Nu fruktar man att japaner och andra tillverkare ska bryta den "gentlemans agreement" att hålla igen i kriget med hästar och hjälp elektronik.
Som kuriosa kan nämnas att när BMW började sin tillverkning så gjorde de det med 10st suzuki K5.Yamahas motor tyckte BMW var ett totalt misslyckande att stoppa i en standard hoj.
Skall bli jäkligt kul att köra BMW´n mot min Honda, jag har ett par hkr mer i hondan och förmodligen bättre vrid.