Kraschrapport/ Sorundavägen

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Glassturen..

Lyckades ta mig hem efter min dikesvisit... vet fortfarnde inte vad som hände men tror jag missbedömde kurvans dosering o lutning... istället för att svänga så blev jag rädd o bromsade stopp på bakdäcket... känns skit just nu inte för hojens skull utan för att man just varit ner i diket... känner mig helt tom inombords men det går väl över så småningom... Tack ni alla som stannade o hjälpte mig upp med hojen o riktade styret så att det gick att rulla hemåt... känner mig mör i kroppen och lite ont i ett knä... men det gick ju efter omständigheterna bra...

Peuter,

Du är som sagt inte den förste som kört rakt fram där. Man luras av kalhygget rakt fram, och tror att vägen går där. Men det gör den ju inte... Nåja, nytt styre och rikta fotpinne/växelpedal så ärdu med i matchen på måndag igen.

Bra att det inte vart värre än lite småskador på cyckeln o en knäck på självkänslan. Det är ju reparabelt.

Krya på dig så ses vi framöver :tummenupp

Jag vet hur det känns att bromsa på sig i en kurva, hände mig för 3 år sen med förra hojjen, det sitter i fortfarande...men det kanske är lite bra med? ;)

MatteKholm skrev:
Jag vet hur det känns att bromsa på sig i en kurva, hände mig för 3 år sen med förra hojjen, det sitter i fortfarande...men det kanske är lite bra med? ;)

Ja det är ju det man är rädd för att det ska hemma min åkning i fortsättningen... men visst en tankeställare är ju alltid bra,,, ska försöka komma ut en sväng på hojen redan i morgon för att inte stelna till för mycket

Tråkit' att du krasha hojjen :( Men det blev iaf inga brutna nyckelben den här gången, eller nåt annat heller för den delen och det är ju trots allt viktigast. Det var trevligt att du va med och ta en fika med dig. Hoppas du fixar till hojjen snabbt och är med nästa gång! :)

RoLLER skrev:
Tråkit' att du krasha hojjen :( Men det blev iaf inga brutna nyckelben den här gången, eller nåt annat heller för den delen och det är ju trots allt viktigast. Det var trevligt att du va med och ta en fika med dig. Hoppas du fixar till hojjen snabbt och är med nästa gång! :)

Ja men det är ju ändå som tur är bara materiella saker som är ersättliga... japp nyckelbenet klara sig bra..;) Trevligt att träffa dig med tycker jag... ska nog ut en sväng redan i morgon och köra bort den värsta rädslan...
Klart jag följer me flera gng... ja om jag nu får följa.. hi hi

Jag tror du ramlade av den anledningen att ödet ville att du skulle skaffa ett crosstyre till Fazern! :)

Bara ut och leka igen!

//Per med triplen.

peuter skrev:
Glassturen..

Lyckades ta mig hem efter min dikesvisit... vet fortfarnde inte vad som hände men tror jag missbedömde kurvans dosering o lutning... istället för att svänga så blev jag rädd o bromsade stopp på bakdäcket... känns skit just nu inte för hojens skull utan för att man just varit ner i diket... känner mig helt tom inombords men det går väl över så småningom... Tack ni alla som stannade o hjälpte mig upp med hojen o riktade styret så att det gick att rulla hemåt... känner mig mör i kroppen och lite ont i ett knä... men det gick ju efter omständigheterna bra...

Peuter,

Tjena Peuter!

Otur att du gick i diket, men tur att det inte var värre
Jag vet varför det gick som det gick , det var för att BikerBitch inte var med idag :D :D :D

Visst stämmer det att den där kurvan har en "varning för vänster sväng" skylt (om det är där jag tror det är, man kan svänga till Södertälje om man kör höger i korsningen som kommer).

Synd att jag inte kunde vara med idag eftersom jag brände ned till Linköping för att kolla på Stångebroslaget (enduro).

Re: Re: Kraschrapport/ Sorundavägen

Hulken_1 skrev:
Tjena Peuter!

Otur att du gick i diket, men tur att det inte var värre
Jag vet varför det gick som det gick , det var för att BikerBitch inte var med idag :D :D :D

Visst stämmer det att den där kurvan har en "varning för vänster sväng" skylt (om det är där jag tror det är, man kan svänga till Södertälje om man kör höger i korsningen som kommer).

Synd att jag inte kunde vara med idag eftersom jag brände ned
till Linköping för att kolla på Stångebroslaget (enduro).

Hej Hulken!

Japp det var just den kurvan... Ja vå får hoppas BB följer med nästa gång och du med för den delen..

Så då har man varit ut på sin första runda efter vurpan i går... kroppen var mör och värkte knappt man kom upp på hojen men kände att jag ville ut så snabbt som möjligt... åkte sorunda vägen även i dag bara för att få se hur kurvan såg ut... hmmm det var ett rejält bromsspår jag fick till där... kändes som hojen skulle välta i varenda kurva bara jag la ner hojen lite så visst var jag rädd... får köra lugnt o hoppas körglädjen kommer tillbaka och med den säkerheten igen... fick tårar i ögonen och rös i hela kroppen då jag fick en härlig känsla i kroppen då jag åkte... tyvärr tog kom räddslan tillbaka igen, men men så lätt ger jag inte upp... ska ut o öva i morgon igen...

Last edited:
tråkigt att du krasha.. :(
jag å oljekyld åkte sorundavägen idag... jag förstår varför du gick av där, vet man inte att det svänger där så är det väldigt lätt hänt att bara köra rakt fram...
men men.. det är bara upp på hojen igen.. man blir lite feg efter en krash men modet kommer tillbaka allt eftersom... :tummenupp

Dilemmat med stora grupper :( Blandad erfarenhet, och en del har kört vägarna förut, andra inte osv. Jag vet att kurvan kan upplevas som elak, och även om jag i täten tog det överdrivet lugnt genom kurvan, (och vissa andra kurvor) så syns/märks det inte alltid längre bak i ledet, tror det vid det här tillfället blivit ett glapp/gummisnodd pga någon bil?

Som jag skrivit i annan tråd, trist att det hände, men skönt höra att det ändå gick rätt bra! (Dvs inte var värre än vad vi kunde se/höra just efteråt det hänt)

Samt, trots att jag vet att SMC ibland kan upplevas som trist och tråkigt, så är SMC-Sthlms 2-dagars Broms och Kurvkurs på bana något jag verkligen kan rekommendera. Manöver, broms-övningar, samt lära sig sin hoj, bla hur jäkla mycket man kan luta, och så få fara runt på banan lite mer fritt, är något man har med sig ut på vägarna i många år efteråt! Tyvärr så är det väl antagligen fullbokat på kursen 2-3 augusti, men går väl kolla med dom, tyvärr semesterstängt på SMC-Sthlm kansli till 4 augusti.... :( Prova dock att maila, kanske även dom i styrelsen, och fråga om ev. återbudsplatser http://www.algonet.se/~smcsthlm/index2.htm Ett par dagar på B&K-kursen, får dig, om inte förr, att få fart på hojåkat igen!

/B

Tack Benkar,

Har redan slängt iväg ett mail till SMC får väl se om nån läser mailen nu då det har semester... Fan du är verkligen kanon på alla sätt, trevlig och hjälpsam...

Tack än en gång

måste passa på att Tacka alla som skriver i denna sträng o kommer med uppmuntrande ord.... det värmen verkligen att läsa

Skönt o höra att du inte deppar ihop totalt :crash
Hade en liknande lowsider utanför Norrköping för ett par månader sen (därför ja kör kåplöst nu :rolleyes: )

Men som en utav utbildningsSergeanterna vi hade i lumpen brukade ropa när de va motsträvigt:
"Bit ihop o kom igen!" på klingande skånska :)

Dom orden ringer fortfarande i öronen så fort man stöter på patrull :D
O de verkar de ju som att de gör på dig också! :cool:

På 'an igen ba!! :whip :tummenupp

// Kenta :hej

Skönt o höra (läsa) att det gick bra o ta sig hem och sen ut igen o allt :tummenupp

Vi ses Peuter!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back