Kraschkåpor med BRA passform?!

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag vet, jag vet, frågan har varit uppe förr, men jag tycker det var ett tag sedan nu och tillverkare kommer och går.

Jag har en GSX-R 750 -00 som gått en säsong med begagnade krashkåpor som visserligen funkar hyffsat, men som ser ut som något ett troll grävt fram ur en mosse och hoppat på i ren ilska över hur fula de är. :zpy
Så till årets säsong funderar jag på att lägga dessa och originalkåporna på hyllan och skaffa mig ett riktigt bra kraschkåpset att lacka om i vinter och sedan köra med i fortsättningen på både gata och bana. Viktigt är naturligtvis kvaliteten på materialet, men även passform och finish eftersom de även skall lackas och poleras till ollonglans för donkenbesöken.:tummenupp

Så min fråga är nu; Vad skall jag satsa på? NGC, Works, Sebimoto, MTT....
Vilka har bäst passform, bäst finish för lackering och kommer att hålla ihop som aslfaltspulka?
 
Hade inte de vise i flera trådar kommit fram till att Works var nr1 o NGC nr2.......
 
Har köpt NCG rx-r eller vad dom heter. Vissa av dom är väldans bra, medans andra bitar är betydligt sämre. Deras lägsta-nivå är nog så låg för min del, har fått jobba en del för att få dom bra. Men jag kan ju ha haft otur också...

Works har jag hört gott om.
 
Jag har fått hem ett set kåpor från NGC idag, det var också rx-r. Givetvis har jag ingen uppfattning av hur dom passar på hojen ännu, och det är väl det viktigaste. Finishen är i vart fall bra, det ser ut som ett proffsigt jobb tycker jag. Det ska inte krävas så mycket arbete för att få dom här snygga tycker jag. Jag har ett gatset till Duc 749. Det är urtag för lysen och sidostöd. Fästpunkternas placering framgår men de är inte borrade och det följer inte med några dzus eller så. Passar mig bra då det är en grej jag hellre lägger lite extra tid och pengar på så det blir snyggt och bra utan dåliga snabbfästen som lossnar. Fästpunkterna är förstärkta med extra lager fiberväv på insidan. Läste i en annan tråd att "dal-mausen" var missnöjd med fästena i sina works-kåpor som lossnade.

Jag beställde 11 dec och fick dom som sagt idag. När man beställer från NGC-racing så skickas delarna efter en eller ett par veckor från Tjeckien till kunden. Tror Greven har Works-kåpor på lager så då är ju såklart det ett snabbare alternativ, plus att dom har fästena borrade och monterade så det går snabbt att byta en skadad kåpdel.
 
Last edited:
Mailade Grevens och det visade sig att Works-kåporna inte finns till min maskin. Så, vad satsar jag på nu? NGC RX-R känns ju inte helgjutet:hihi efter det jag läst här på SH. Någon som har erfarenhet av de dyrare alternativen från NGC?
Några andra tillverkare man skall kolla?
 
Speedfiber har den bästa passformen och finishen du kan tänka dej. Vår lackerare säger att kommer vi med andra kåpor får vi slipa dom själva. Ingen inpassning, och alla skruvar sitter där dom ska. Beställes från england eller direkt från tillverkaren. Ska se om jag hittar en länk.

Speedfiber har den bästa passformen och finishen du kan tänka dej. Vår lackerare säger att kommer vi med andra kåpor får vi slipa dom själva. Ingen inpassning, och alla skruvar sitter där dom ska. Beställes från england eller direkt från tillverkaren. Ska se om jag hittar en länk.

Återförsäljare i england:http://www.iane.co.uk/sbodywork.html
 
Last edited:
Ska beställa motoforza (genom racerepairs.com) till nästa löning!
Återkommer ang passform osv!
 
Ska beställa motoforza (genom racerepairs.com) till nästa löning!
Återkommer ang passform osv!

Det är samma som NGC har. D.v.s bästa möjliga passform.

Kolla in dem här: http://www.mtt.nu/kapor.asp

Har aldrig sett Speedfibre som No.18 rekommenderar tyvärr, men de är säkerligen mycket bra, då No.18 är en rutinerad raceputte som vet vad han talar om. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top