Kraschade in i kompisens hoj !!!

Blåshannes

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Honda 125
Var ute och körde och kom till en T-korsning som var väldigt trafikerad kompisen körde före och jag titade åt höger och körde ut ( åt vänster medan jag fortsatte titta åt höger) sen när jagvänder på huvudet så ser jag bara polaren hoj typ 1.5 meter framför mej, så jag bromsar som satan men slår ändå in i hans akter i typ 20-30. Tydligen hadde han tappat kedjan men nu undrar jag vem om någon har rätt att kräva den andra på pengar?

Blåshannes skrev:
Var ute och körde och kom till en T-korsning som var väldigt trafikerad kompisen körde före och jag titade åt höger och körde ut ( åt vänster medan jag fortsatte titta åt höger) sen när jagvänder på huvudet så ser jag bara polaren hoj typ 1.5 meter framför mej, så jag bromsar som satan men slår ändå in i hans akter i typ 20-30. Tydligen hadde han tappat kedjan men nu undrar jag vem om någon har rätt att kräva den andra på pengar?

Det blir du som får slanta upp

Blåshannes skrev:
klart han har.. du körde ju in i honom bakifrån. du ska hålla sånt avstånd att du kan stanna om något inträffar. sen tycker jag att du ska snacka med din kompis om att shit happens, vi fixar det tillsammans.

Den enda chansen man har att komma undan när man krashar någon i aktern är att den som man krashar i är full...

Seriöst är du så jävla snål så du försöker komma undan med att betala efter att DU kört på någon.
Snälla har du ingen själv respekt.
Bara o hosta upp stålarna utan att grina om vem som har "rätt" att göra eller inte.
Och som sagt du borde hållt avstånd.

Ot: Ni verkar ju inte direkt vara bra kompisar om du försöker komma undan med att inte betala.

Freddola skrev:
Seriöst är du så jävla snål så du försöker komma undan med att betala efter att DU kört på någon.
Snälla har du ingen själv respekt.
Bara o hosta upp stålarna utan att grina om vem som har "rätt" att göra eller inte.
Och som sagt du borde hållt avstånd.

Ot: Ni verkar ju inte direkt vara bra kompisar om du försöker komma undan med att inte betala.

snål . det behöver väll inte handla om det.... det är väll i ett sånt här läge man är glad för man har trafikföräkring, med låg självrisk eller :confused: ?

RS "Alex" skrev:
snål . det behöver väll inte handla om det.... det är väll i ett sånt här läge man är glad för man har trafikföräkring, med låg självrisk eller :confused: ?

Precis, eftersom killen som körde på kommer att få betala skadorna, inte bara på sin egen hoj utan även på den påkördes hoj. Om nu denne yrkar på det.
Trafikförsäkringen gäller dock inte för skador på din egen hoj, bara andras egendom som man själv "råkar" ha sönder.

Blåshannes skrev:

Men förfan, sånna som du är inte en kompis om du nu menar VEM SOM HAR RÄTTEN PÅ SIN SIDA. Jävla idiot/dumskalle! Så jävla schysst mot din kompis föresten. Det är ju uppenbart vems felet är, varför ens starta en tråd om det? :4skrika

Mr_Malossi skrev:
Men förfan, sånna som du är inte en kompis om du nu menar VEM SOM HAR RÄTTEN PÅ SIN SIDA. Jävla idiot/dumskalle! Så jävla schysst mot din kompis föresten. Det är ju uppenbart vems felet är, varför ens starta en tråd om det? :4skrika

om man e en riktig kompis så erbjuder man säg att betala det direkt!! om han då och e en riktig kompis så säger han vi delar på det :fatta! :fatta! :fatta!

whitesnake skrev:
om man e en riktig kompis så erbjuder man säg att betala det direkt!! om han då och e en riktig kompis så säger han vi delar på det :fatta! :fatta! :fatta!

no offence, men om en polare kör in i mig får han pröjsa rubbet

whitesnake skrev:

Vadå? Så ifall din polare slår sönder dörren till ditt rum så erbjuder du honom att bara betala hälften av vad dörren kostade? "För att ni är så bra polare"?

Kollar man åt ett annat håll när man åker får man vara förberedd på att saker kan ske. Han såg själv att vägen var vältrfikerad, och valde ändå att åka. Han kunde lika gärna ha väntat tills det var säkrare. Betala och se glad ut.

Polare och pengar är helt olika saker.. som "kompispris" förstår jag mig inte på, bara för att de är ens polare behöver man väl inte ge dom pengar?

behöver ju inte vara taskig men inte heller ta ställning till att det är polaren tycker jag.... kör du helförsäkrat så är det väll inte så himla stor grej då blir det väll en eller 2 självrisker bara :)

Äru sån sopa så du kör in i din polare så skyll dig själv o hosta upp pengarna istället för att grina om vem som har rätten att betala.
vilket verkar vara självklart i detta fallet DU!! :kocko

Betala för fan! om du inte har råd sälj hojen då! skulle ja gjort iaf..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8