Kraschade du första säsongen på mc?

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date

Kraschade du under första säsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

jetson

Guest
Har snart avklarat första säsongen med hojåkande utan att krascha (förutom med körskolans hoj), tänkte kolla om det är så vanligt som man fått höra..

Om jag lyckas skapa en poll.

Har aldrig kraschat ännu, dock har jag väl varit "nära" när det gått lite för fort på sträckor där hastighetsbegränsningen för en gångs skull verkat stämma, som jag kan intyga efter händelsen :D
Lite OT, var bara lite nyfiken på hur det gick till när du kraschade körskolans hoj? När jag körde upp var det en snubbe som kraschade körskolans två veckor gamla hoj på uppkörningen...Han hamnade på sjukhus :P

räknas det att tippa med hojen då den står still?
räknas det att tippa med hojen på gräs då man ju o pass rullar?
i så fall krashade jag första säsongen. Annars inte.

Jag tycker personligen inte att det räknas som kraser iom att inget gick sönder. Mest pinsammt :lol

Kracsha könns lite starkt att kalla det.
Men jag tabbade mig 2 gånger.

En gång han jag inte bromsa riktigt och touchade en kompis och förstörde ljuddämparen mot hans fotpinne men ramlade aldrig.

En annan gång mötte jag en buss vid en refug och trodde att han skulle stå kvar där för jag hade farten uppe. Det gjorde han inte och jag fick väja mot en trottoarkant och blev där liggandes medan busschaförren körde iväg och hade sett allt.

Nu lever jag efter "Störst går först". Då jag har en relativt stor bil, och ja det verkar funka bra.

Lord belial: Nej jag la hojen i låg hastighet (låste framhjulet i 15 kmh kanske när en bil körde mot rött) så jag klarade mig :näsblod

räknas det att tippa med hojen då den står still?
räknas det att tippa med hojen på gräs då man ju o pass rullar?
i så fall krashade jag första säsongen. Annars inte.

Jag tycker personligen inte att det räknas som kraser iom att inget gick sönder. Mest pinsammt :lol

Jag tänkte kanske lägga till stillastående men det verkar inte gå att ändra pollen :va

Jag räknar inte 125-tiden - den var ju en kraschhoj.... På tung hoj gick det tre säsonger innan vägen slutligen svängde mer än mig. Sedan dess, har jag hållt mig på hjulen i 14 säsonger om man räknar bort banåkning.

Samma dag jag fixat lappen köpte jag min hoj. Dagen efter på väg till jobbet så krashade jag rätt ordentligt.
Min gissning är att det inte fanns bromsvätska till frambromsen. När man äntligen fått slippa körskolan så orkade man väl inte göra en körskole koll på hojen innan start..

Ja, det gick aningen över gällande hastighet och jag fick sota för det!

5 månader från jobbet med brutet knä. 156 stygn för att tråckla ihop benet.

Svara nej på din poll.
Dock var det läskigt nära på licenskursen på sviestad när bakhjulet började driva iväg efter esset. Hade dock hjärnan med mig och var mjuk på gasrullen så greppet kom tillbaka lugnt och fint. Såg tydligen snyggt ut bakifrån. :tummenupp

Jag gled omkull på rörken när fotpinnen/ljuddämparen tog i backen :gnissla
(kryssade ej i trafik...)

Last edited:
Japp.. Någon hade lagat vägen med oljegrus mitt i en högerkurva på 70 sträcka. Båda hjulen bara försvann under mig, som tur var mötte jag ingen.:Bugar

Nix, klarade mig första året, men sen var det kört :hihi

Jag tror inte första tiden är den farligaste, den stora faran kommer när man börjar känna sig trygg å säker, trots att man inte är det. Största riskerna för piloter är efter 50, 150 och 450 flygtimmar visar statistiken.

Jepp

Jag bromsade omkull under uppvärmningen på banan innan manöverbanan. Gjorde ont både i kropp och själ. Det gick bra och erfarenheten var bra att ha med sig.

Räknas omkullbromsning med körskolans hoj?

Dagen före uppkörningen, snacka om att bygga självförtroende. :)

Japp, 2 ggr under 125 tiden. En på körning i röven på en bil (det var efter ett backrön på 70 väg). Och andra gången en avkörning i en 90 graders kurva på grusväg.
Ingen av dem var speciellt allvarliga tack o lov.:)
Detta var 1982 så det är väl nästan preskriberat:tungan

Japps.
Fick väja för en bil som jag mötte i mitt eget körfält i en skymd 180graderskurva... körde då över en grussträng som jag innan hade planerat att undvika vilket resulterade i att framhjulet tappade fästet.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back