Krasch kåpor vs stöd

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Monterade krasch kåpor på min gixxer idag o upptäckte att stödet inte får plats om jag inte skär sönder baljan men det vill jag inte göra för den behöver jag.
Finns det några smarta lösningar hur man kan bygga om baljan så stödet får plats eller montera stödet på nå annat vis.... eller är det tufft att luta hojen hela sommaren mot en vägg, ett träd, en bensipump mm o skita i stödet?

Last edited:
om det e glasfiberkåpor så såg o spacka upp en kant med glasfider varför kompromissa..

nä, inte direkt tufft hörredu! Fixa det där. Jag har lagt hojen min ett par gånger för jag har glömt stödjet när jag har bråttom... det kommer du oxå göra några gånger om du inte har stöd.. gissar jag på.

Ta kort å lägg upp här?

Jag säger, skit i stödet och skaffa kraschpuckar med långt utstick.
Då du kan lägga hojen på parkeringar. Fatta hur tufft det vore.

AleX skrev:
om det e glasfiberkåpor så såg o spacka upp en kant med glasfider varför kompromissa..

Jo det är ju det jag funderar på. Men ville ju ha tips på hur man kan göra det på ett smidigt o bra sätt med typ nå plastingkladding.

"Såga upp o spackla upp en kant" vart ska jag få plats med kanten? Det är ju en motorcykel i vägen.

Du måste ha något att plasta mot, liksom. En strategiskt tejpad plåtbit eller så. Du kan ju inte bygga med plast i luften.

Jag monterade Sebimoto kåpor på en 750 och då sågade vi upp kåpan enligt orginal utseende, ska du tävla med hojen kommer det nog inte att godkännas av en nitisk besiktningsman, om inte sågar du givetvis upp det. Jag hade köpt två underkåpor...

Edit: Missförstår jag problemet, eller varför ska du bygga en ny kant?

Last edited:
Mattias skrev:
Du måste ha något att plasta mot, liksom. En strategiskt tejpad plåtbit eller så. Du kan ju inte bygga med plast i luften.

Ja nä det har jag tänkt på det som krånglar till det är att "båten" blir för låg i kanterna om kanten hamnar under motorn...
Det är för tajt.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...