Krängde bakdäck idag

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
Fy faan vilket hårt däck. jag har en xt med yz sving så jag skulle byta däck 19" och det va ungefär lika lätt som att bända upp en stridsvagn så jävla hårt var det. ska det vara så?

Tja dom där 19" däcken är det väl ganska låg profil på så vad jag minns så var det en "pain in the ass" att kränga. iaf för hand med däckjärn. :huvet

Stoppsladd skrev:
Tja dom där 19" däcken är det väl ganska låg profil på så vad jag minns så var det en "pain in the ass" att kränga. iaf för hand med däckjärn.

Ja fy faan jag tog i så jag höllpå att svimma. M :huvet en det gick sen men det var mkt om och men för jag hade 2 däckjärn och fick kontra me en stor jävla skruvmejsel så jag kunde flytta järnen. :huvet :banana

Nja, gör man rätt så är det inte alls så tungt. Men man lär sig efter ett tag. Bara du inte kör punka med mejseln.

En sak som är tungt det är att kränga ppå med korv!

Det är inte speciellt tungt att kränga 19" med korv det handlar enbart om bra däckjärn och teknik. Köp riktigt bra däckjärn ex Michilins egna använd däckfett finns hos däckhandlaren och fixa en ställning så däcket ligger stadigt. Sedan är det bara att kränga av och på inför varje gång man ska åka då lär man sig ganska snabbt hur man ska göra :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman