Kossor

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Jo det var såhär:

Jag glider igenom underbart vackra gröna landskap helt ensam, endast ackompanjerad av ljudet från en radfyra. Beundrar den storslagna utsikten, kör över ett krön och.. vafan, det står fullt med folk i bruna.. nej, det står fullt med kossor mitt på vägen!

Hade jag kört bil skulle jag nog kört fram och tutat som fan, men nu körde jag moped och kände mig lite utsatt. Jag visste inte hur dom skulle reagera om en ilsken röd motorcykel skulle komma fram och tuta dom i trynet. Tänk om dom skulle bli aggresiva och knuffa omkull mig. 200kg plast och metall över mig verkar inte vara någon höjdare, så det kändes bäst att parkera vid sidan och vänta tills dom passerar.

Kossorna går fram till hojen medan jag sitter på gräset vid sidan om vägen. Dom står och tittar på hojen och studerar den noggrant. Det verkar som om dom väntar på att hojen ska göra något. Ingen av dom verkar vilja gå vidare.

Jag låtsas gå iväg och hoppas på att dom ska inse att hojen inte är farlig. Går ett par meter, vänder mig om och ser att dom glor omväxlande på mig och på hojen. :va Går ett par meter till, fortfarande ingen reaktion. Nu hoppades jag på att det skulle komma en bil och tuta skiten ur dom.

Till sist avtar deras skräck/nyfikenhet och dom fortsätter sin vandran mot grönare betesmarker. Äntligen! Ner med kameran i ryggsäcken, upp på hojen och brumma vidare.

Bifogat

• tsr_01.jpg
    tsr_01.jpg
    97.3 KB · Visningar: 737
  • tsr_02.jpg
    tsr_02.jpg
    98.2 KB · Visningar: 798
  • tsr_03.jpg
    tsr_03.jpg
    104.9 KB · Visningar: 593
Kossor gör så bara för att jävlas :)

Man får en släng av abstinens när man ser dina bilder, det är sådana dagar man längtar efter hela vintern :tummenupp

Hoztic skrev:
Tur att det inte var tjurar åtminstone :)
Förutom kossorna så verkar det ju vara ett riktigt gôtt ställe att köra hoj på! :tummenupp

Men jag ser en ko som verkar lite tjurig :)

err...host...förlåt

Ser så jävla gött ut ju!!!! :)

... och jag är medveten om att du är medveten att dina bilder framkallar ohygglig abstinens här uppe i norr...

FÖRGÖRAREN :yoparty

Skulle ju bara visa bilder på kossor och så börjar ni snacka om abstinens och grejer :va Här får ni fler bilder bara för det. Ingen bildserie på Australien är komplett utan en bild på en känguruskylt.

Bifogat

• tsr_tfd_01.jpg
    tsr_tfd_01.jpg
    84.9 KB · Visningar: 279
  • tsr_tfd_02.jpg
    tsr_tfd_02.jpg
    93.8 KB · Visningar: 224
  • tsr_tfd_03.jpg
    tsr_tfd_03.jpg
    70.1 KB · Visningar: 196
  • tsr_tfd_04.jpg
    tsr_tfd_04.jpg
    78.7 KB · Visningar: 153
  • tsr_tfd_05.jpg
    tsr_tfd_05.jpg
    75.4 KB · Visningar: 171
  • tsr_tfd_06.jpg
    tsr_tfd_06.jpg
    73.4 KB · Visningar: 154
Det ser inte så varmt ut??? Är det färska bilder?
Fick ett mail från syrran som bor 40 mil väster om Sydney för ett tag sedan, de hade 40C :3freak
Lite avundsjuk blir man iallafall, här känns det ju underbart med +3 just nu...

Ja visste att gräs va grönt! jag hade rätt, jag trodde faktiskt en kort stund när dom mörkaste vinter dagarna var här att allt alltid va vitt! Snälla bli våår nu! :4skrika

Minnes i Hultsfredsfestivalen?

Vält en ko............. :D

Back