Koso RX1N Problem, koppla hur/var/vilka? [Film]

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Hej!

Kanske egentligen är en "teknik" fråga, jag vet inte riktigt!
Hur som helst.
Jag fick hem min nya Koso RX1N mätare, stött på en del problem med kabel dragningen.
Hojen ifråga är en Triumph Daytona T595 1998.

Problemen då.

Problem Nummer 1:

Bränslemätaren, jag har kopplat in min gamla sladd som jag hade, förut hade jag dock bara en lampa, men som jag förstått ska det fungera ändå? Den är kopplad i vilket fall, men den bara står och blinkar när man slår igång tändningen, även fast jag har helt full tank.

Problem Nummer 2:

Helljus, jag har kopplat enligt det kopplings schemat jag har, dock så tänds inte helljus lampan ändå, ljuset fungerar perfekt!

Problem Nummer 3:

Neutral lampan, jag har även här kopplat allting som jag kan, men händer inget när jag lägger i växel eller något.

Problem Nummer 4:

Blinkers, jag har inga framblinkers för tillfället kan jag ju börja med att säga! Men när jag blinkar åt vänster så blinkar hela displayen, och när jag blinkar åt höger blinkar båda blinkers lamporna. Jag har ju bara en sladd åt blinkers sen förut, så nu har jag dragit 2kablar till en sladd, är det därför? Använt dom där kopplingarna man får från Koso. Just nu blinkar instrument belysningen, och motorfel lampan och neutral blinkar omlott.

Problem Nummer 5:

Check engine, har kopplat in "motorsymbolen" också, men den blinkar bara när jag blinkar med vänster blinkers :confused:

Allmän fundering:

Ska bränslepumpen låta varje gång man slår igång tändningen? För det gör den inte just nu. Har dock inte kört den på jätte länge, den har inte heller varit gång på flera månader.

Vad har jag gjort fel? Kommer gå ut och fortsätta gissa i garaget imorgon, men vill gärna se att ni kanske kommer med någon tanke! Jag har kopplat om blinkersen nu, så nu blinkar det inte längre mellan motorfel och neutral, utan nu blinkar bara instrument belysningen och neutral lampan.

Kopplings scheman jag använt:
http://www.agbuzz.com.au/manuals/files/wiringmap.jpg

http://www.agbuzz.com.au/manuals/files/wiringkey.jpg

8539d.jpg


Har även en film, vet ej när ni kan se den! Men den borde vara offentlig

 
Last edited:
Hahaha:hihi Kan bara konstatera att du har inte gjort rätt:tungan
Jag fick klura en stund själv innan jag fick ordning på min RX2.

Tyvärr så kan jag bara råda dig till att arbeta lugnt o metodiskt.

Möjligen kan nån som har Triumph hjälpa dig bättre?

Lycka till:)
 
Hahaha:hihi Kan bara konstatera att du har inte gjort rätt:tungan
Jag fick klura en stund själv innan jag fick ordning på min RX2.

Tyvärr så kan jag bara råda dig till att arbeta lugnt o metodiskt.

Möjligen kan nån som har Triumph hjälpa dig bättre?

Lycka till:)

Haha nej de tror faktiskt jag med!

Ja tror inte min hjärna var så effektiv igår runt 22:00 ;)

Kan ju alltid hoppas på de :)

Tack :)
 
Jag lägger framför allt märke till
"Black/Ground wire connect to the vehicle body or the engine (it must be a good ground)"
Det här att använda chassit eller motorn som "jord" är att be om problem tycker jag.
På min Suzuki används inte chassit och motorn som jord. Det går kabel från allt till - (minus) på batteriet.
Vilket jag tycker är sunt. Så trots att Triumphen använder chassit/motorn till jordledning så har jag dragit "cigaretttändaruttaget" för GPS, och underhållsladda batteriet på hojen med sladd på båda hojarna till batteriets + (via säkring) och - .
 
Jag lägger framför allt märke till
Det här att använda chassit eller motorn som "jord" är att be om problem tycker jag.
På min Suzuki används inte chassit och motorn som jord. Det går kabel från allt till - (minus) på batteriet.
Vilket jag tycker är sunt. Så trots att Triumphen använder chassit/motorn till jordledning så har jag dragit "cigaretttändaruttaget" för GPS, och underhållsladda batteriet på hojen med sladd på båda hojarna till batteriets + (via säkring) och - .

Får testa att dra jord till minus då!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top