Kosmos i Kungsör?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är bakis idag så jag har kollat in all möjlig skit på TV, nu senast en repris av Grannfejden på TV3.

Handlade om nån mupp i Kungsör som kallar sig Kosmos och som kör runt på sin tomt med en stor grävmaskin lite närsomhelst på dygnet och flyttar jordhögar. Fy fan vilken synnerligen osympatisk granne. Hans utseende och eventuella IQ-reserv tänker jag inte ens kommentera.

Har vi nån från Kungsör här? Känner ni till den här liraren?

Min morbror känner honom. Jag har sett han för några år sedan när jag bodde åt "det hållet".

Dessvärre kan det bli en sådan utveckling om man låter inaveln gå för långt. Dessbättre är att de håller den inom familjen i Kungsör. :D

Min morbror känner honom. Jag har sett han för några år sedan när jag bodde åt "det hållet".

Dessvärre kan det bli en sådan utveckling om man låter inaveln gå för långt. Dessbättre är att de håller den inom familjen i Kungsör. :D

Jo, det var nog lite inavel med i bilden, ja.

Han har ju en trasig DNA stege.

Måste varit nån 08:a som varit och sne knullat!:D Bara ett namn som kosmos
avslöjar att det saknas kromosoner.

Tyckte inte att han var SÅ knepig.
Träffat betydligt värre.
Men åas, så ser jag gräveriet som en förmildrande omständighet.

Jag hade en akvariefisk en gång. Den hade som intresse att flytta sand om nätterna. Störig jeffla fisk.. Den hade dessutom lika svårt att fokusera på en sak som Kosmos :D

Har aldrig träffat människan men har hört en del då Kungsör är "grannbyn" till hålan jag bor i.
Nej, han har inte alla popcorn i skålen. Hans granne däremot har jag träffat på krogen och han verkar vettig, fast med konstiga kompisar :D
Nu kanske folk får en skev uppfattning av att folk på landsbygden i västmanland faktiskt är sådär till sättet, men det är fel. Högst 80% av befolkningen här beter sig på det viset.

Har aldrig träffat människan men har hört en del då Kungsör är "grannbyn" till hålan jag bor i.
Nej, han har inte alla popcorn i skålen. Hans granne däremot har jag träffat på krogen och han verkar vettig, fast med konstiga kompisar :D
Nu kanske folk får en skev uppfattning av att folk på landsbygden i västmanland faktiskt är sådär till sättet, men det är fel. Högst 80% av befolkningen här beter sig på det viset.

Kan du lägga upp en bild på dig själv? :D

So what, killen har krokigt paralellstag och skinnväst..
Har man en gammal grävare så är det klart att man använder den, den är ju perfekt att flytta jordhögar med. :rolleyes:

Jag har en bekant vars farsa köpte en gammal jordbrukstraktor för att "skotta gården och sånt", okej traktorn kostade inte mycket, kanske 20 000, men infarten till huset är inte längre än att ställer någon en cykel på tvären vid garegeporten så sticker bilen ut på gatan :D

För att rymma traktorn blev han tvungen att offra lika mycket av gräsmattan brevid infarten.

Efter ett år bytte han upp sig i traktor, och sedan dess har han bytt nästan varje år, nu har han en fyrhjulsdriven värstingtraktor som är ett par år gammal...

Är inte folk som väljer att skaffa sig en traktor som "hobby -eller lekfordon" lite...jaah..:va

Kalla mig fördomsfull..:D

Är inte folk som väljer att skaffa sig en traktor som "hobby -eller lekfordon" lite...jaah..:va

Kalla mig fördomsfull..:D

Äh, en traktor kan man väl få ha om man tycker det är kul. Men man kanske inte måste sticka ut osch schakta mitt i natten?

Snubben var bara allmänt pantad och pinsam. Synd man inte kan se reprisen nånstans

Om ni går in på tv3.se/grannfejden och väljer webbtv kan ni se hela avsnittet med denna filur "kosmos"

//Mvh Jocke

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...