Håller på och lurar på bästa sättet att korta slaglängden på en gaffel till en Honda 1100xx om jag eventuellt behöver göra detta när jag satt dit turbo, och intercooler.
Jag vet precis hur man gör om man vill korta slaget genom att sänka gaffeln, det är inte särskilt svårt, men om man vill korta slaget genom att den bottnar tidigare så blev det lite klurigare. Någon som kanske kan vägleda, ska man helt enkelt bygga något internt stopp i den med någon slags spacer med en "mjuk" kudde på slutet som ett slags genomslagsgummi eller finns det några andra varianter?
Jag vet precis hur man gör om man vill korta slaget genom att sänka gaffeln, det är inte särskilt svårt, men om man vill korta slaget genom att den bottnar tidigare så blev det lite klurigare. Någon som kanske kan vägleda, ska man helt enkelt bygga något internt stopp i den med någon slags spacer med en "mjuk" kudde på slutet som ett slags genomslagsgummi eller finns det några andra varianter?