Kort racerapport....

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Här kommer en racerapport:

Helgen började på fredagen med fri träning. Kom till Linköping runt 1600 så jag tänkte bara köra andra passet. Men direkt på träningspasset så kände jag att något med kopplingen var fel, den slirade bara över 8000varv.
Resultat: Bränd koppling och ingen träning :mad:
Tills kvalen på lördagen var det fixat och jag fick lägga några varv på banan vilket resulterade i en 6:e tid efter första kvalet. Andra kvalet gick snäppet bättre och jag fick 5:e tid.
Sen var det dags för race samma dag, kändes lite skummt att köra allt på samma dag. Jag kom iväg ganska bra och höll min femte plats. På andra varvet bromsade jag förbi en och låg då fyra. Jag försökte sedan hänga på danskarna framför och lyckades ganska bra med det. Så jag skapade en lucka på ca. 5 sek till gruppen bakom.
Men på sjätte eller sjunde varvet så hände det som inte fick hända, motorn började gå dåligt på rakan och det kändes som soppatorsk. Men eftersom jag visste att vi hade tillräckligt med bränsle så fortsatte jag att köra. Hojen gick kass över 8000 varv då den helt enkelt inte fick bränsle. Jag lyckades iaf köra vidare men på rakan låg jag på fyrans växel då den inte orkade mer och de bakom mig kom ikapp och passerade. Jerry Lindén var den sista som passerade och sen kom målflaggan ut och jag kom i mål som åtta.
Självklart är jag mkt besviken över loppet då jag kände att jag hade fart i kroppen att hänga med i täten. Efteråt konstaterade vi att det var vakuum i tanken som ställde till allt. Ett fel som tydligen var "känt" hos rs125.
Men det är bara att ladda om inför nästa race.....
Resultatlista: http://www.roadracing.se/Sections/All/results2004/lms/race-125jnr.htm

//Berra
 
Cagiva_Mito skrev:
Här kommer en racerapport:

Helgen började på fredagen med fri träning. Kom till Linköping runt 1600 så jag tänkte bara köra andra passet. Men direkt på träningspasset så kände jag att något med kopplingen var fel, den slirade bara över 8000varv.
Resultat: Bränd koppling och ingen träning :mad:
Tills kvalen på lördagen var det fixat och jag fick lägga några varv på banan vilket resulterade i en 6:e tid efter första kvalet. Andra kvalet gick snäppet bättre och jag fick 5:e tid.
Sen var det dags för race samma dag, kändes lite skummt att köra allt på samma dag. Jag kom iväg ganska bra och höll min femte plats. På andra varvet bromsade jag förbi en och låg då fyra. Jag försökte sedan hänga på danskarna framför och lyckades ganska bra med det. Så jag skapade en lucka på ca. 5 sek till gruppen bakom.
Men på sjätte eller sjunde varvet så hände det som inte fick hända, motorn började gå dåligt på rakan och det kändes som soppatorsk. Men eftersom jag visste att vi hade tillräckligt med bränsle så fortsatte jag att köra. Hojen gick kass över 8000 varv då den helt enkelt inte fick bränsle. Jag lyckades iaf köra vidare men på rakan låg jag på fyrans växel då den inte orkade mer och de bakom mig kom ikapp och passerade. Jerry Lindén var den sista som passerade och sen kom målflaggan ut och jag kom i mål som åtta.
Självklart är jag mkt besviken över loppet då jag kände att jag hade fart i kroppen att hänga med i täten. Efteråt konstaterade vi att det var vakuum i tanken som ställde till allt. Ett fel som tydligen var "känt" hos rs125.
Men det är bara att ladda om inför nästa race.....
Resultatlista: http://www.roadracing.se/Sections/All/results2004/lms/race-125jnr.htm

//Berra



inget att deppa över jag tyckte du körde jättebra samt att både du och hoj såg proffsigt ut vilket kommer att gynna dig i framtiden vi syns i falkenberg.
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top