Hejsan!
Var ute och körde lite hoj igårkväll då jag märkte att kopplingen kändes annorlunda, efter en snabb översyn ser jag att kopplingsvajerns 4 av 5 "beståndsdelar" gått av!
Har ringt runt halva sverige för att försöka få tag i en ny utan lycka.
Timingen för det här missödet kunde inte vara sämre då jag hade planerat att åka med på 'mälaren runt' nu på lörda
Så jag tänkte höra med folket här om någon sitter på en temporär lösning så jag kan åka på lördag, någon kanske tom har en liggandes i sitt garage och samlar damm?
Jag känner mig smått (läs jävligt!) desperat om man säger så.
Jag försökte mig självklart på en habrovink lösning i tron om att jag var händig som tyvärr gjorde att fästknoppen till själva kopplingshandtaget på vajern smälte.
(Jag försökte löda med öppen låga)
Jag har fått fram info om att det inte är en likadan vajer på vanliga z750in som på min z750 R -11 iaf, så att jag kollade efter det på skrotar var juh helt förgäves det med..
Skulle bli otroligt tacksam för lite hjälp med detta problem.
Var ute och körde lite hoj igårkväll då jag märkte att kopplingen kändes annorlunda, efter en snabb översyn ser jag att kopplingsvajerns 4 av 5 "beståndsdelar" gått av!

Har ringt runt halva sverige för att försöka få tag i en ny utan lycka.
Timingen för det här missödet kunde inte vara sämre då jag hade planerat att åka med på 'mälaren runt' nu på lörda

Så jag tänkte höra med folket här om någon sitter på en temporär lösning så jag kan åka på lördag, någon kanske tom har en liggandes i sitt garage och samlar damm?
Jag känner mig smått (läs jävligt!) desperat om man säger så.
Jag försökte mig självklart på en habrovink lösning i tron om att jag var händig som tyvärr gjorde att fästknoppen till själva kopplingshandtaget på vajern smälte.
(Jag försökte löda med öppen låga)

Jag har fått fram info om att det inte är en likadan vajer på vanliga z750in som på min z750 R -11 iaf, så att jag kollade efter det på skrotar var juh helt förgäves det med..
Skulle bli otroligt tacksam för lite hjälp med detta problem.