Tjena!
Har en liten leksak såhär på vintern, en husqvarna 50cc. Dock fick jag ett problem med kopplingen när jag körde igår. Crossen är helautomat och när jag stannade in så ville den fortsätta driva, den kopplade alltså inte ur.
Väl hemma tog vi loss kopplingskåpan och tittade lite närmre. Två av de 3 kopplingsbackarna som skall greppa i klockan satt fast helt, medans den 3e gick att röra fritt. Filmade lite för att ni skall kunna se problemet, och lättare kunna ge tips på hur man åtgärdar det! Crossen är nästintill helt ny och funkat prima de fåtal timmar jag kört på den hittills..
Filmen -> http://teamsplint.com/DSCN4077.MOV
Högerklicka, "Spara mål som"
Hoppas någon kunnig här kan berätta hur man går tillväga för att lösa problemet, och vad som kan ha orsakat det! Den funkar kanon att köra, bara att den är väldigt svår att köra i väg med, då kopplingen vanligtvis greppar vid 6-7000rpm skulle jag gissa!
Mvh Björn
EDIT:: Kanske passar bättre under hjälpforum? Isf får någon vänlig själ gärna flytta den dit!
Har en liten leksak såhär på vintern, en husqvarna 50cc. Dock fick jag ett problem med kopplingen när jag körde igår. Crossen är helautomat och när jag stannade in så ville den fortsätta driva, den kopplade alltså inte ur.
Väl hemma tog vi loss kopplingskåpan och tittade lite närmre. Två av de 3 kopplingsbackarna som skall greppa i klockan satt fast helt, medans den 3e gick att röra fritt. Filmade lite för att ni skall kunna se problemet, och lättare kunna ge tips på hur man åtgärdar det! Crossen är nästintill helt ny och funkat prima de fåtal timmar jag kört på den hittills..
Filmen -> http://teamsplint.com/DSCN4077.MOV
Högerklicka, "Spara mål som"
Hoppas någon kunnig här kan berätta hur man går tillväga för att lösa problemet, och vad som kan ha orsakat det! Den funkar kanon att köra, bara att den är väldigt svår att köra i väg med, då kopplingen vanligtvis greppar vid 6-7000rpm skulle jag gissa!
Mvh Björn
EDIT:: Kanske passar bättre under hjälpforum? Isf får någon vänlig själ gärna flytta den dit!
Last edited: