Kopplingsbyte??

Tryptamine

Certified A-hole
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
CBR 900 RR Fighterblade
Hejsan! Jag har en cbr 900 rr -95 som jag lekte lite med på bakhjulet igår.
Den går endast att dra upp på slangen med hjälp av koppling och efter jag gjort det några gånger så va det svårt att få i växlarna samt den rullade lite grann när jag hade handtaget inne med ettans växel. Kan detta vara att kopplingen behöver bytas?
Kan det vara så att den ligger o slirar litegrann hela tiden med tanke på att hojen inte går att få upp med hjälp av gasen? Snälla hjälp..
Leksugen!:D

Om den rullar när du gasar till med kopplingen inne å ettans växel är ju motsatsen till att den slirar :rolleyes:
Jag skulle misstänka att du har jack i kopplingskorgen efter tryckplattorna. Riv isär den å kolla!

Hoztic skrev:
2425736 Om den rullar när du gasar till med kopplingen inne å ettans växel är ju motsatsen till att den slirar :rolleyes:
Jag skulle misstänka att du har jack i kopplingskorgen efter tryckplattorna. Riv isär den å kolla!

Nja, jack i kopplingskorgen tror inte jag att det är som orsakar dom symtomen. Tror mer på att nån av stålskivorna slagit sig. Riv och titta efter "blåning"

Okej.. låter ju himla enkelt.. är inte precis någon mekaniker.. men ändå inte tummen mitt i handen. Hur mycket kommer detta kosta tror ni om jag behöver byta något? är det på grund av det den inte orkar gå upp av sig själv oxå då?

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar