Koppling R1000 -01

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Kopplingen på min GSX-R1000 hugger som fan när jag försöker slira iväg på lite högre varv. Även när jag ska koppla upp på den på slangen så hugger det, och slirar bara. Låter lite halvknepigt nere vid motorn också.

Vet att min förra 1000 också kändes lite så, men den tog iaf bra.

Är det slirkopplingen som spökar, eller kan det vara så att bara lamellerna är slut ?¿¿?
 
Troligtvis samma typ av lockup koppling som busan med flera har
man svetsar helt enkelt lockup funktionen och shimsar upp fjädertrycket
så funkar det mycke bättre sen


Peter
 
Last edited:
andersson turbo skrev:
Troligtvis samma typ av lockup koppling som buasn med flera har
man svetsar helt enkelt lockup funktionen och shimsar upp fjädertrycket

Just ja... Varför har jag inte tänkt på det?!? :confused:

Har du lust att ge mig en lite mer utförlig beskrivning om hur jag ska gå tillväga med den operationen?!
 
Geiger skrev:
Just ja... Varför har jag inte tänkt på det?!? :confused:

Har du lust att ge mig en lite mer utförlig beskrivning om hur jag ska gå tillväga med den operationen?!


Om det ser ut som på busan så är innerkorgen tvådelad varpå den inre delen med fjädertornen är designad så att den kan vrida sig i aluminium innerkorgen
så att fjäderkraften ökar vid belastning

denna enhet svetsar man stum men sen får man lägga i brickor så att fjäderkraften räcker till även utan lockupp funktionen
 
Kopplingen beter sig så på -01 orna. Detta problem fixades till -02 genom
att man satte i 2 st brickor innanför lamellerna. Det är bara att köpa dessa brickor till -02:an och lägga in i din korg så blir det kanon.
Det fungerade för mig.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    120.4 KB · Visningar: 146
1000R skrev:
Kopplingen beter sig så på -01 orna. Detta problem fixades till -02 genom
att man satte i 2 st brickor innanför lamellerna. Det är bara att köpa dessa brickor till -02:an och lägga in i din korg så blir det kanon.
Det fungerade för mig.

Kanon... Tack!!
 
1000R skrev:
Kopplingen beter sig så på -01 orna. Detta problem fixades till -02 genom
att man satte i 2 st brickor innanför lamellerna. Det är bara att köpa dessa brickor till -02:an och lägga in i din korg så blir det kanon.
Det fungerade för mig.

Kan även bekräfta att detta löser problemet, beroende på hur dåligt det blivit så kan du även behöva byta lameller. Men detta är roten till problemet. För de flesta fungerar det med att bara sätta dit dessa brickor. Dvs utan att byta lamellerna!
Du kan få köpa mina för 65000:-, då följer även hojen med i priset!
 
ola skrev:
Kan även bekräfta att detta löser problemet, beroende på hur dåligt det blivit så kan du även behöva byta lameller. Men detta är roten till problemet. För de flesta fungerar det med att bara sätta dit dessa brickor. Dvs utan att byta lamellerna!
Du kan få köpa mina för 65000:-, då följer även hojen med i priset!

Hehe, nja... Själva hojen är det inga större fel på. Men tack för svaret...
Ska nog byta lameller iaf, då det är en gammal racehoj, som fått smaka på många starter.
Har du någon annons på din hoj? Har en kompis som letar efter en R1000.
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top