Koppling låter cbr 600 hjälp omgående

Vanquish

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
zx9
Syrran ska köpa en CBR 600 94
men när neutrallen var i och kopplingen var utsläppt lät den konstigt som ett dovt skrappande ljud eller trasigt lager svårt att beskriva men nån som vet om det är normalt eller vad som kan va fel?

Tacksam för snabb hjälp

koppling

Jag personligen är ju inget ess på sånt här.......men matthias här på forumet brukar vara vass på cbr 600 frågor pma han å kolla om ni får svar

Min cbr låter lite konstigt också efter jag har kört, sen lägger i nerutralen och släpper kopplingshantaget.. ungefär så som du beskriver det, ett skrapande ljud. Så nu får nån kunnig hjälpa oss! :4skrika

Det verkar som det är rätt vanligt med det där missljudet, finns på både min cbr 600 och en kompis cbr600 mer eller mindre. Även på en annan jag kikade på innan jag köpte min hördes samma ljud. Är dock inte helt säker på vad det beror på så det får nån annan svara på.

Vanquish skrev:
men när neutrallen var i och kopplingen var utsläppt lät den konstigt som ett dovt skrappande ljud eller trasigt lager svårt att beskriva men nån som vet om det är normalt eller vad som kan va fel?

Tacksam för snabb hjälp

Min låter oxå lite på neutralen.. Cbr 600 -92 4000 mil....

Pruta! och gör dig beredd på att riva motorn och byta ett lager eller 2.

Vanquish skrev:

Tacksam för snabb hjälp

Rätt vanligt att både 600an och 900an rosslar till lite när man "snärtar" till den på gasen med neutralen i, vissa mer andra mindre. Det är lite mekaniskt ljud mellan vev och kopplingskorg och inget att oroasig för. Lägg i ett an och dra in kopplingen då försvinner det, försvinner det inte så kanske man ska vara lite skeptisk... :)
/fredde

dom låter så, vissa låter bara når dom e kalla och vissa låter bara när dom e varma.

som sagt standard på cbr, vfr, vtr, om det inte låter helt för jävligt då iofs....

tack för hjälpen
verkar som det blir hoj köp för henne då.

nån som vet vad man bör lägga på en cbr600 94 5000mil vält åt båda lite sprikor finns.

Vanquish skrev:
tack för hjälpen
verkar som det blir hoj köp för henne då.

nån som vet vad man bör lägga på en cbr600 94 5000mil vält åt båda lite sprikor finns.
Jag tycker att 30' verkar lagom.

Retep skrev:
Lite dyrt tycker jag. Jag betalade 33'5 i höstas för min 96:a utan några
andra fel än att den var skitig. 3400mil

/Peter

I höstas ja... Det är stor skillnad på pris mellan vår och höst.

30k tycker jag inte ligger helt fel.

/Lucky9

Jag skulle inte ge mer än kanske 15' dessutom låter det ju som kopplingen håller på at implodera så kanske 10' är max ändå.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT