Koppling/låda?

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Igår började blev det "svårt" att lägga i friläget, blev oftast 2an istället. Sen "klonkar" rycker det till i växellådan när man lägger i 1an.

Hade inte tid att kolla eller fundera mera på det utan åkte iväg (tyvär).

Kommer hem och ska ställa den i garaget, flyttar bilen och ska köra in hojjen får i 1an och hojjen åker framåt med kopplingen indragen (känns som vanligt i handtaget).
Växlarna hoppar inte ur eller ngt liknande och annars går den bra.

Det blir till att riva och kolla, men är det någon som har ideer om vad som kan vara fel?

låter som att det är den berömda fjäder som du hittar bakom locket ovanför fram drevet..men det låter ju mest som du har lamell problem vilket gör att det blir svårare att lägga i ur växlarna.båda jobben tar ju bara 10-20min att kontrollera.

Är inte helt säker, men innan någon expert svarar så tror jag det kan vara en återföringsfjäder bara om du har tur. Jag fick problem med min som "självläkte" och hade ungefär samma symptom.

peter the great skrev:
låter som att det är den berömda fjäder som du hittar bakom locket ovanför fram drevet..men det låter ju mest som du har lamell problem vilket gör att det blir svårare att lägga i ur växlarna.båda jobben tar ju bara 10-20min att kontrollera.

Det var det här jag ville höra, hoppas att det är fjädern..

*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...