Koppla TV till bärbar dator??

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Jag har införskaffat mig en ny kraftfull bärbar dator med TV in/ut kort. Detta innebär om jag inte har fel, att det räcker med att koppla in en TV-antenn så kan man se på TV via datorn, ni som kan, stämmer detta?

Om detta nu stämmer, vad för program ska man använda på datorn i så fall och vad för koppling använder man mellan antenn och dator?

:va :va

Ja för att titta på tv från datorn till tv använder jag ett prog som heter Tv-Tool men om det funkar åt andra hållet , de vette 17...

Är du verkligen säker på att du har TV-tuner i din bäris? I så fall bör du ha en antennigång på datorn. (http://www.chris-tv.com/interface.html)
Det vanligaste är dock att din dator har TV-out och video-in. Då har du oftast en kontakt för en s-video- eller rca-kabel. Med video-in kan du inte kolla på TV utan att ha en extern TV-tuner i form av t ex en vanlig video som skickar TV-signalen till den PC via s-videokabeln.
Var det svar på någon av dina frågor? :hej

Marsipulami skrev:
Jag har införskaffat mig en ny kraftfull bärbar dator med TV in/ut kort. Detta innebär om jag inte har fel, att det räcker med att koppla in en TV-antenn så kan man se på TV via datorn, ni som kan, stämmer detta?

Om detta nu stämmer, vad för program ska man använda på datorn i så fall och vad för koppling använder man mellan antenn och dator?

:va :va

du har troligtvis inte en TV-utgång dirket i datorn, utan där har du troligtvis en S-video utgång, om du har en ny TV finns det ett speciellt uttag för sådana. men om du har en lite äldre TV så får man köpa en liten omvandlare som omvandlar till Scart kabel som du sedan ansluter till TVn.

nån speciell programvara ska inte behövas. det finns troligtvis i egenskaperna för grafik kortet.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back