Koppla till extra hårddisk?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Är inte extremt duktig på datorer så lite hjälp skulle uppskattas. Min förra dator krashade och jag har lite grejer på hårddisken som jag vill ha över i den nya datorn. Har kopplat loss hårddisken från den gamla och undrar nu om det bara är att koppla in hårddisken i nya datorn eller är det något viktigt som måste göras?

Tänkte om det behövs några drivrutiner eller något sånt. Sen är det kanske ett problem om hårddisken har ett OS installerat :va Hade XP på gamla datorn och har W7 nu. Ska iaf göra en virusscan direkt när jag har kopplat in den för att minimera risken för att ev. virus sprids.

Last edited:
Om det är en gammal disk med flat-kabel skulle det kanske kanske kunna vara om den är strappad som master/slave med en liten plast grej bredvid anslutningen men sånt har man väl inte grejat med sen -95(isf sitter det en etikett på disken hur det ska vara, bara att prova sig fram om du inte är hemma på hur det ska vara). Bara plugga i o köra och se om det funkar.

Om det är en gammal disk med flat-kabel skulle det kanske kanske kunna vara om den är strappad som master/slave med en liten plast grej bredvid anslutningen men sånt har man väl inte grejat med sen -95(isf sitter det en etikett på disken hur det ska vara, bara att prova sig fram om du inte är hemma på hur det ska vara). Bara plugga i o köra och se om det funkar.

Ok :tummenupp

Det är en SATA om det var det du undrade ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park