Om jag vill koppla dessa blinkers, behöver jag även koppla in någon form av motstånd till varje blinkers ? https://www.wish.com/search/Fairing#cid=575131905f693060ca90788d
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer, cancelling unit stänger av blinkers efter en viss körsträcka.Nu är jag ute på hal is det det gäller att tyda schemat, hur skall dessa scheman läsas vid kontakdon? Ritar dom bara in kablarna till kontakten lite hur som helst på schemat och sen skall man kolla i själva kontaktdonen på schemat hur kablarna är placerade och var det fortsätter? Jag är mer van att hålla på med gitarrförstärkare
Det verkar ju sitta en enhet som skall så av blinkersen efter en stund om man glömt på den, förmodligen är det ju nån tidskrets. Dock blir jag lite förvirrad varför det finns en streckad linje som går i hop med B som är jord som också är ansluten till Y/B, får en känsla att den inte används på vissa modeller eller nåt sånt. Efter som att den streckade linjen går mot både jord och även är ritad till "cancelling unit" via Y/G så borde det vara så att "cancelling unit" på nåt vis styr jordningen av reläet och förmodligen gör att blinkers stängs av då reläet tappar jordningen.
Finns det nån som är duktig på detta och kan förklara hur "cancelling unit" funkar för det var jäkligt intressant? Jag är ju lite nördig och vill gärna veta på hur saker fungerar och inte nöja mig med att det fungerar.
I alla fall, brun kabel in till reläet kommer från säkringsboxen (vilket bör vara plusmatning) och brun/vit på reläet till blinkeromkopplaren. Om jag bara hade två stift på reläet skulle jag chansa att koppla in det nya reläet på dessa två på dessa två kablar och se om det funkade och koppla kablarna som dom sitter till polerna B och L på det gamla reläet till det nya reläets poler B och L sen skulle jag skippa den gul/röda kabeln som går till "cancelling unit". Detta bör nog funka men jag kan ju ha fel i tänket (har hänt förr) och du lär inte ha kvar funktionen så att blinkersen stängs av efter ett tag om man glömt den på. Jag skulle i alla fall våga testa detta om det var min hoj men jag lämnar inga garantier på att det är rätt.
jo fast egentligen behöver du bara bry dej om två saker...Oj,,, nu blev det mycket att ta in,,, men enklast blir väl att mäta sig fram vilken kabel som är kopplat till minus?
Är tacksam om någon vill läsa sig fram till EXAKT hur jag kopplar in det nya relät .
Lider av lätt dyslexi.![]()
hahaha, känner igen det där.Jodå, på 90-talet hade jag en XJ650 med detta system av blinkersavstängning. Inget jag använde , rörelsen att stänga av blinkers satt redan i vänster tumme![]()
Så det är inget jag behöver ha tillgång till nu heller.
Ja jag förstår det inte heller...Nu är väl själva problemet utklarat efter som trådskapren klara sig utan autoavstängning.
Jag funderar dock vidare, vad har man i den gulvita kabeln som går från avstängningsenheten till blinkersreläet, en 12V plus matning eller en jordning? Om man kollar schemat som det länkas till där man kopplar in ett extrarelä för att få till avstängningsfunktionen så verkar man använda den kabeln som en plusmatning till det extra reläet. Hur kan man då få det att funka i original kopplingen? Jordas original blinkrelä då det skruvas fast på hojen? Hade varit logiskt om den gulvita var en jordning då man hela tiden har plusspänning fram till blinkreläet. Är det nåt som inte rätt i det schemat?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |