Halloj,
Har precis införskaffat en MP3-stereo till bilen, men har tyvärr fått lite problem med inkopplingen.
När jag köpte bilen satt det ingen stereo alls i, så kablarna hängde löst där.
Det fanns heller ingen ISO-kontakt som behövdes för att sätta in stereon.
Så jag köpte en adapter på Biltema och då gick det iallafall fint att koppla ihop alla sladdar.
Men nu till problemet, det kommer inget ljud! Alla kablar jag kunde hitta sitter där dem ska, men två gråa kablar med röda och vita ändar på blev över från stereon. Antar att det är där felet ligger, men finns ju inga såna i bilen!
Sen från adaptern jag köpte blev det över en rosa kabel som låg lös i förpackningen.
Bilen ifråga är en Volvo 740 -89
Så skriv gärna om ni vet vad som bör åtgärdas
Tack på förhand!
Har precis införskaffat en MP3-stereo till bilen, men har tyvärr fått lite problem med inkopplingen.
När jag köpte bilen satt det ingen stereo alls i, så kablarna hängde löst där.
Det fanns heller ingen ISO-kontakt som behövdes för att sätta in stereon.
Så jag köpte en adapter på Biltema och då gick det iallafall fint att koppla ihop alla sladdar.
Men nu till problemet, det kommer inget ljud! Alla kablar jag kunde hitta sitter där dem ska, men två gråa kablar med röda och vita ändar på blev över från stereon. Antar att det är där felet ligger, men finns ju inga såna i bilen!
Sen från adaptern jag köpte blev det över en rosa kabel som låg lös i förpackningen.
Bilen ifråga är en Volvo 740 -89
Så skriv gärna om ni vet vad som bör åtgärdas

Tack på förhand!