Koppla in belysning till regplåt

Ser ingen anledning att det inte skulle fungera, led lampan kräver ju endast 12 V. Kan vara idé att säkra av!

Inte mycket info om produkten på hemsidan..
Idag är det mesta i LED-väg förberett för 12V dvs förkopplingsmotstånd finns på plats.
Det enda du måste tänka på är att LED ska kopplas polrätt, här sannolikt den röda kabeln till plus och den svarta till jord.
Sen ska det funka..

En följd fråga på detta. Det finns 3 sladdar bak till baklamphuset. Tänkte skarva där innan den går in i "ljushuset" längst bak. Den kabeln består av röd, svart, och vit kabel. Men ar du då att jag skarvar in lampan röd på röd och svart på svart? Eller svart till vit?

Troligen är svart gemensam - och de andra 2 + till bakljus och bromsljus, vilken som är vilken borde du ju kunna se/mäta om du skruvar av glaset på baklampan

Men är inte jord=chassie i så fall? Alltså koppla röd på led till röd på mc. Och svart till chassie? (Kommer inte åt inne i ljus insatsen då den är pluggad med en gummiplopp av något slag som jag inte vill dra i utan tänkte slippa detta och skarva på huvudkabeln in i ljushuset. Kräver en hel del våld och vill ej riskera att dra sönder något)

Men är inte jord=chassie i så fall? Alltså koppla röd på led till röd på mc. Och svart till chassie? (Kommer inte åt inne i ljus insatsen då den är pluggad med en gummiplopp av något slag som jag inte vill dra i utan tänkte slippa detta och skarva på huvudkabeln in i ljushuset. Kräver en hel del våld och vill ej riskera att dra sönder något)

Är det diodbakljus eller kan du byta lampa i bakljuset?

Men om du vill veta vilken sladd det skall kopplas på så kan du sticka in en knappnål genom en av sladdarna (röd eller vit), sätt fast den svarta sladden får nya skyltlampan i ramen eller koppla på den svarta från bakluset, sen sätter du på ljuset och kollar om lampan lyser när du sätter den röda sladden från skyltlampan mot knappnålen, gör den inte det får du kolla den andra sladden.

Lycka till

Det är ett diodljuse för regplåten. Blir mer och mer förvirrad här... hmmm .. Tror jag kör röd till röd och svart till chassie först och slår på tändning, funkar ej det så får jag väl chansa på svart och koppla på den där.
Kan jag kortsluta hela skiten på något av dessa sätt? Gulp!!

Vi får väl se ikväll om jag har en fungerande regplåtsbelysning eller kortslutet elsystem och sommaren förstörd.... :confused:

Tack för tipset Kulla! Nu har jag redan köpt en men finns ju risk jag kopplar fel och bränner den, så kan behövas fler inom kort.

För att förtydliga allt lite.

Om du har tillgång till en multimeter så kan du ju helt enkelt mäta vilken kabel som är konstant ström och vilken som är + till bromsljus. Kan nästan garantera att svart kabel är minus och där kopplar du in svart kabel från diod lampan. Om du inte har en multimeter så får du helt klart testa dig fram om det är röd eller vit som är konstant +! Jag skulle dock även här kunna sätta pengar på att det är röd.

(Standard är att röd är plus och svart är jord, man använder vanligtvis annan färg på styrkablar)
Lycka till å hör av dig om du inte får ordning på det hela!:glömdet

hehe jag beundrar dig att du orkar fråga så mycket, jag hade bara chansat och testat, har ingen aning om det pajjar om man kopplar fel men har svårt att tro att en liten diod skulle kunna mörda nåt om man råkar sätta den lite konstigt? worst case e väl att den bara lyser när man bromsar, då e de bara å ta nästa plusis. :) eller att den inte lyser alls.. då e de ju bara att polvända.. det du får tänka på e väl att försöka fuktsäkra själva skarven, annars blir de väl sådär bra. krympslang e bra skit tycker jag iaf...

Skulle ha köpt en sån här i stället Led tail light, hade detta på min 12a

img4a291011d0004.jpg

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back