Koppla hemmabiosystem?

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Har precis införskaffat en ny tv och ett hemmabiosystem. Fattar inte ett jota om hur man ska koppla ihop detta.

Tv:n är en samsung Led med dessa kontakter:
1.Hdmi
2.Digital audio out (optical)
3.pc/dvi audio in
4.pc in
5.av in
6.component in
7.ext (rgb)
8.Antenn

Borde det inte finnas en audio out? RCA?
I beskrivningen förklaras det aldrig om hur man kopplar mellan tv och förstärkare, är alltid en DVD eller nåt mellan. Kan man inte koppla direkt mellan förstärkare och tv ellar vad är det frågan om??

Förstärkaren är en Sherwood RD-6502.

Tack på förhand! :)

Har samma problem med min Philips 42 LCD, det finns en jä*la massa ingångar men inte nån ljud ut, jag fick göra en scart med ljud ut men då får man bara prologic till förstärkaren.
Tycker att det är skitskumt att dom inte har en ljud ut på en så ny tv när alla vill ha hemmabio.

På min tv är det ju åxå en plats för en CA modul så jag har digitalkortet i tv:n.
Jag kopplade DVD:n till förstärkaren och kör tv:n med kassljud, det är ju ändå när man kollar film man vill ha bra ljud....

Då inte din reciver har HDMI ingång/utgång så tycker jag du borde koppla så här. Nu förmodar jag att du har en Digitalbox oxå.

(ljud) Digitalbox till reciver: Kör med coaxial eller optisk kabel. Om du inte har Digitalbox så kör du Optisk kabel mellan TV & reciver.

(bild) Digitalbox till reciver: Om din digitalbox har komponent ut (inte för att jag tror det) så kopplar du in dom kablarna i digitalboxen & sen i recivern. Sen kopplar du in komponentkablarna i komponent ut i recivern & sen dra upp dom i TV.

Har du inte komponent utgång på digitalboxen eller att du inte har någon digitalbox så gör inget då.

Hade du haft en nyare reciver så hade det gått göra mer "häftiga saker"

EDIT: >>HUDIK, man får vad man betalar för

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back