Kopiera vhs till dvd?

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag har ett antall VHS filmer jag skulle vilja ha över till DVD, har inte nån ork att leta och köpa om alla filmerna på DVD, så jag undrar om man kan på et enkelt sätt koppiera VHS till DVD ??

Nån här på SH som vet?

P;S hittade inte nån annan tråd om detta när jag letade.

Kakan skrev:
2610060 Jag har ett antall VHS filmer jag skulle vilja ha över till DVD, har inte nån ork att leta och köpa om alla filmerna på DVD, så jag undrar om man kan på et enkelt sätt koppiera VHS till DVD ??

Nån här på SH som vet?

P;S hittade inte nån annan tråd om detta när jag letade.

Hur många filmer är det? Vilka filmer är det?

trelleborgaren skrev:
2610085 har du tvkort (i datorn) eller inspelningsbar dvd??

nej har inte nå tv kort i datorn och inte heller en inspelningsbar dvd...Men du gav mej en ide ;)
Borde ju gå om man har en dvd spelare man kan spela inpå :huvet borde ha tänkt på det :tummenupp

Mr_White skrev:
2610127 Hur många filmer är det? Vilka filmer är det?

oj de är väll ett 20 tal jag vill ha kvar på dvd...

Last edited:
Om VHS endast ska föras över till en dvd så är det enklast och det ger bäst kvalitét att använda en "DVD recorder".
Är det köp-film så är dom ofta kodade med macrovision så då kan man behöva ha en liten manick som möjliggör kopiering.

Vill man använda en dator är enklast och bäst att använda en konverter via usb-2 interface.
Plextor M402 ger bra resultat men de verkar inte säljas längre.

Pinnacle säljer "Dazzle" för 700-1000:- som borde vara bra men jag har inte provat den själv.
Kräver dock ganska mycket av datorn i form av hårddiskar och minne.

Själva överföringen är enkel och tar lika lång tid som bandet är långt.
Vill du ha kapitel och meny på dvd-skivan så är pinnacles studio ganska enkel att använda och att få till ett bra resultat.

Spola vhs-banden fram och tillbaka om de har legat länge utan att användas.

de går ganska bra o skicka film över msn åxå ,, i dvd format ,, med bra lina brukar de gå fort ,, :tummenupp

Kakan skrev:
2610376 nej har inte nå tv kort i datorn och inte heller en inspelningsbar dvd...Men du gav mej en ide ;)
Borde ju gå om man har en dvd spelare man kan spela inpå :huvet borde ha tänkt på det :tummenupp

Kakan skrev:
2610376 nej har inte nå tv kort i datorn och inte heller en inspelningsbar dvd...Men du gav mej en ide ;)

20 filmer, knappast värt besväret att föra över till DVD.

Fast har du en inspelningsbar DVD och 2 dagar ledigt så varför inte.

Skalman skrev:
2611720 För 20 filmer rekommenderar jag dc++ :)

:näsblod jag har en laptop och inte så stort minne, är de lämpligt då att använda DC++ och hur i hela fridan fungerar det :D har inte hålle på å ladat ner något de senaste 3åren pga hordiskproblem...

DC++ vill jag inte rekommendera alls ,, kanske för musik men inte film ,, sällan bra kopior ,, bättre med torrents i så fall på pirate bay eller något annat torrent baserat ,, ja kan tipsa via pm eller så om du vill ,, :tummenupp
med bra lina så fixar man ner en 4,5 gig film på dryga timmen ,, alltså fortare än man kan titta på den :)

Kakan skrev:
2612417 :näsblod jag har en laptop och inte så stort minne, är de lämpligt då att använda DC++ och hur i hela fridan fungerar det :D har inte hålle på å ladat ner något de senaste 3åren pga hordiskproblem...

jocke i köping skrev:
2613194 DC++ vill jag inte rekommendera alls ,, kanske för musik men inte film ,, sällan bra kopior ,, bättre med torrents i så fall på pirate bay eller något annat torrent baserat ,, ja kan tipsa via pm eller så om du vill ,, :tummenupp
med bra lina så fixar man ner en 4,5 gig film på dryga timmen ,, alltså fortare än man kan titta på den :)

jag hör av mej ;)

Pirate Bay suger IMO. Sällan någon med bra uppkoppling där, om det finns seedare alls. Tillhör själv de som drar ner en dvdr på knappt en timme. Med tanke på att befintlig kvalité är gamla VHS-band så är kakan nog inte alltför kräsen :D

Varför inte lista vilka filmer du är ute efter? Du tillhör ju rätt kön för att hela SH ska hjälpa till att slanga ner dem :pannkyss

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Skalman skrev:
2615263 Pirate Bay suger IMO. Sällan någon med bra uppkoppling där, om det finns seedare alls. Tillhör själv de som drar ner en dvdr på knappt en timme. Med tanke på att befintlig kvalité är gamla VHS-band så är kakan nog inte alltför kräsen :D

Varför inte lista vilka filmer du är ute efter? Du tillhör ju rätt kön för att hela SH ska hjälpa till att slanga ner dem :pannkyss

Skalman skrev:
2615263 Pirate Bay suger IMO. Sällan någon med bra uppkoppling där, om det finns seedare alls. Tillhör själv de som drar ner en dvdr på knappt en timme. Med tanke på att befintlig kvalité är gamla VHS-band så är kakan nog inte alltför kräsen :D

:rolleyes: Kakan ÄR kräsen men problemet är att jag inte kan dra ner från internet själv därför kom jag på den tanken...att kvaliten inte blir bra tja de får man ju åtgärda då :D på nå sätt. Att titta på filmerna lite onykter kan hjälpa :tungan

Skalman skrev:

:tummenupp Du är rätt smart du Skalman ;) Men kanske skulle göra de så får man se om de är nån som är snäll :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back