Kopiera gammal ljud cd-skiva

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
Har inte kopierat en ljudskiva på massor av år men så skulle jag göra en kopia av en gammal pinkfloyd cd för att ha i bilstereon och då går det inte att kopiera den med kopieringsfunktionen i Nero 6.6.0.1

får meddelandet: Cannot write track at correct position with this recorder

Jag fick det även på andra datorer så frågan är om det är Windows XP (med SP2) som är orsaken.

Har sökt på nätet men inte hittat nåt, Ahead skriver ingenting om det heller???

Mysko iallafall. Jag har klart minne av att det gick att göra så här förr i tiden
Nu måste jag rippa ner till WAV för att sedan bränna - lite väl omständigt...

TRON skrev:
Har inte kopierat en ljudskiva på massor av år men så skulle jag göra en kopia av en gammal pinkfloyd cd för att ha i bilstereon och då går det inte att kopiera den med kopieringsfunktionen i Nero 6.6.0.1

får meddelandet: Cannot write track at correct position with this recorder

Jag fick det även på andra datorer så frågan är om det är Windows XP (med SP2) som är orsaken.

Har sökt på nätet men inte hittat nåt, Ahead skriver ingenting om det heller???

Mysko iallafall. Jag har klart minne av att det gick att göra så här förr i tiden
Nu måste jag rippa ner till WAV för att sedan bränna - lite väl omständigt...
Ja, det dröjer minst tre minuter till.

Testa om det funkar med Exact Audio Copy (www.exactaudiocopy.de), det programmet rippar dels extremt bra (inga fel eller hack i ljudet trots mycket repade skivor) och det har dessutom en smidig funktion för att kopiera ljud-cd.

varför inte använda Windows mwdia player till att kopiera musik, enklare blir det inte.

Starat upp den WMP med skivan i, klicka på KOPIERA= KLART

Rippa inte till wav, kopiera till en .nrg-fil i virtual burner ist. Då får du en exakt kopia som du sedan bränner till cd.

Är det bara denna skivan det handlar om??
Isf känns det kanske som om det kvittar om du måste bygga om till wav först eller? :va
Finns säkert en miljard program som kan ordna detta, googla på cd copy eller va som så hittar du säkert ngt som ska passa dej serry...

mjukis skrev:
Isf känns det kanske som om det kvittar om du måste bygga om till wav först eller? :va

Jag anser att det inte kvittar eftersom de flesta bränner musikcd från wav i för hög hastighet så det låter skit. Men det beror väl på hur noga man är...

Ulf W skrev:
Jag anser att det inte kvittar eftersom de flesta bränner musikcd från wav i för hög hastighet så det låter skit. Men det beror väl på hur noga man är...
Jag jobbar med cdmastering och vi bränner max i 4ggr hastigheten ... själv brukar jag bränna max 8ggr hastigheten om jag ska ha den till egen lyssning. Jag väntar hellre ett par minuter längre än att reta sig på dålig kvalle när man lyssnar .....

Nero 6.6.0.1 uppträdde konstigt för mig också. Uppgradera till senaste versionen så fungerar den kanske bättre. 6.6.0.6 fungerar i alla fall för mig vad gäller disk till disk kopiering både cd och okrypterad DVD. och som MrK förslår bränn inte i högre än 8 helst 4x så brukar det fixa sig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT