Kopiöst roligt att bli bestulen...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag kom ner i garaget igår för att hämta bilen.

Skulle o hämta emullo och träffa D-One och hennes pöjk för att få nycklar till garage/vinterförvaring.

Jag har bilen och hojen i ett garage som bostadsrättföreningen har, alltså är det bara de som bor där som har tillgång.

Hojen stog kvar, men det var inget täcke på den. "Va fan..???" tänkte jag "Glömde jag det sist..??". Gick fram o tittade och såg att larmet hade gått på hojen (blinkar annorlunda då)

Då har nått spånhuvve varit o snott ett skitigt MC-överdrag från hojen. Den står som sagt fastlåst i golvet och larmad. Jag kunde inte annat än skratta åt dem. Till saken hör att jag hade 4stycken litersflaskor med begagnad olja som också stog där (har inte orkat köra det till miljöstation), och dessa hade de också snott.

Det enda jag blir småförbannad på är att täcket hade jag lånat av emullo.. så nu får man köpa ett nytt sånt. *suck*

Hoppas dom skurkarna använder din gamla olja :D

Jag har också provat det med att låta min spillolja stå vid hojjarna fullt synligt. "Tyvär" har ingen nappat på oljan, men innerst inne är jag glad. :tungan

Tur för dig att hojjen din stod kvar :tummenupp

Det e är ju änna tragisk att man inte ska få kunna ha grejerna i fred, du ska göra hela hojen strömförande ist så står/ligger ju killen kvar som försökte ta den :D Så kan du köra han te finkan själv :tummenupp

Tur att du låste hojen iaf annars vet man ju aldrig vad som hänt.

Mvh Mar

Lite olustigt att någon varit i garaget men inte stulit de saker som var värdefulla, stor risk att de kommer tillbaka.

Känns som att dom tog sakerna på ren jävelskap. En gång försökte någon sno min gamla mazda men lyckades inte, de snodde dock alla tändkablarna...

amullo skrev:
Jo. Man var allt lite nojjig.... Tur att man har en kedja som kan klassas som Massiv..
Tyvärr så räcker det nog inte med kedja... Skaffade själv en ordentlig sak, runt en stolpe och hojen. Allt var borta...

Balthazar skrev:
Hoppas dom skurkarna använder din gamla olja :D

Ungefär som grabbarna som, på en bar där jag jobbar, såg en full Bacardiflaska genom fönstret in till köket. Vad de inte visste när de gick in o knyckte den var att den var full med matojla och inte sprit. Fan vilket kul syn det var :zpy :D

Ok, förlåt lite :felämne

Last edited:
Santo skrev:
Ungefär som grabbarna som, på en bar där jag jobbar, såg en full Bacardiflaska genom fönstret in till köket. Vad de inte visste när de gick in o knyckte den var att den var full med matojla och inte sprit. Fan vilket kul syn det var :zpy :D

Ok, förlåt lite :felämne
Jag har varit med om samma sak. Hade en sourmixflaska modell supersur stod på bänken och när jag vänder mig om så är det en snubbe som sträcker sig över baren och snor flaskan... En stund senare när jag ska iväg och hämta något i köket hittar jag killen sittandes så där nöjd och kräks för att han har halsat i sig ca 35ca sourmix....lite kul det med

Sorry mer :felämne

Blanco skrev:
Själv ska jag slänga på en liten dosa som heter track-guard, så att man kan spåra hojen. På den här sajten kan man läsa om vad dom har spårat för prylar.
http://www.guardsystems.se/menu,924,page,924.html
Här är en CBR som dom spårat
http://www.guardsystems.se/menu,925,926,page,926,view,newsletter,480.html

Sådant är så überbra, man blir ju bara så nöjd när tjyvgubbarna åker i finkan. Ofta så är det inte första stölden de begår heller, så ibland hittar man mer saker i syltburken när man får tag i dem.

*/ ?>
Back