Konvertering .avi till något som man kan spela i dvd

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Sä att någon som vi rent hypostetiskt kan kalla Simp har laddat hem 16 säsonger av en tv-serie som vi kan kalla simpsons. När han har fått hem den 35gig stora filen kommer ett frågetecken upp i hans huvud. Hur ska han konverter filerna så de går att se på en vanlig Dvd-spelare? Varje avsnitt ligger som en egen fil.

Någon som vet något bra program som går att använda?

Funkar det om jag använder nero och väljer gör egen Dvd-video?

Mvh
Simon

Last edited:
Läser inte DVD-spelaren .avi-filer då?
De gör min så det är bara bränna över som vanligt

Nej för du får skitdålig kvalle och som du sa, alla filer ligger för sig så jag vetifan om du kan bränna mer än en åt gången.

Om du kan fixa så du får typ 4 avsnitt per dvd så blir det nog bra, om inte kvalitén gör så mycket vill säga, hur du gör vet jag inte.

Dessa programmen använder farsan till att koda avi till dvd. :rolleyes:

VSO Divx to DVD och Cucusoft AVI to VCD DVD MPEG pro.

Det finns det lätta sättet = lagom kvalite ...
...och det jobbiga sättet = bättre kvalite....

Lätta sättet.
Fixxa (läs köp) Ulead® DVD MovieFactory 4 http://www.ulead.com/dmf/runme.htm
och importera filmerna där och gör enkla menyer. Du kan välja olika kvaliteer så att du kan få in allt ifrån 1-4tim på en DVD.

Jobbiga sättet.
Konvertera filerna i TMPGEnc http://www.tmpgenc.net/e_download.html
med variabel bitrate och finputsad GOP
Importera mpg filerna i valfritt DVD authoring prog och bränn

Har nu skaffat UleadMoviefactory. Men problem har uppstått. När jag försöker lägga till någona v filerna säger programmet "Filens sökväg" is not accesssible. Någon som vet vad detta kan komma sig? Vill inte programmet ha med .avi att göra?

Får det att fungera med Mpeg filer men inte med avi.. tråkigt då det var avi som jag skaffade programmet för..

Last edited:
Simp skrev:
Har nu skaffat UleadMoviefactory. Men problem har uppstått. När jag försöker lägga till någona v filerna säger programmet "Filens sökväg" is not accesssible. Någon som vet vad detta kan komma sig? Vill inte programmet ha med .avi att göra?

Får det att fungera med Mpeg filer men inte med avi.. tråkigt då det var avi som jag skaffade programmet för..
You can use video clips on your hard drive, from the Internet, set-top DVD recorder discs, camcorders, TV tuner cards, VCRs, TVs, home DVDs and DVD-RAM recorders. You can also capture full-quality Digital TV straight to disc from Digital Terrestrial devices, and if you reside in Europe , you can capture Digital TV broadcasts (DVB-T*). DVD MovieFactory 4 Disc Creator supports all these formats: DVD-Video, DVD+VR, DVD-VR, MPEG-1, MPEG-2, DV AVI, AVI, DAT, VOB, MPV, Windows Media Video (WMV, ASF), QuickTime™(MOV, QT), MICROMVT, Ulead VideoStudio project (VSP).

Är det inte "riktig" AVI som dina filmklipp är i utan kanske DivX eller XviD får du först konvertera om dem.

Mr K skrev:
You can use video clips on your hard drive, from the Internet, set-top DVD recorder discs, camcorders, TV tuner cards, VCRs, TVs, home DVDs and DVD-RAM recorders. You can also capture full-quality Digital TV straight to disc from Digital Terrestrial devices, and if you reside in Europe , you can capture Digital TV broadcasts (DVB-T*). DVD MovieFactory 4 Disc Creator supports all these formats: DVD-Video, DVD+VR, DVD-VR, MPEG-1, MPEG-2, DV AVI, AVI, DAT, VOB, MPV, Windows Media Video (WMV, ASF), QuickTime™(MOV, QT), MICROMVT, Ulead VideoStudio project (VSP).

Är det inte "riktig" AVI som dina filmklipp är i utan kanske DivX eller XviD får du först konvertera om dem.

Några tips på bra snabba program som fixar det?

Det finns program som fixar det här, sk all in one program.

DVDsanta, snabbt som fan. har testat men var inte helt nöjd med kvaliteten. Det är dock värt att testa med tanke på kvallen på dina simpsonsavsnitt ändå inte är nån jättehöjdare...

Super DVD Creator 8.0 Funkar på samma vis, men tar längre tid. Kvaliteten verkar bli bättre.

Jag vet dock inte hur dom här programmen står sig mot att göra det "själv" men dom verkar rätt okej. Dock har jag haft problem med ljudet som inte blir helt synkat. Det funkar idatorn men när man stoppar skivan i stationär DVD blir det värre...

CucuSofts AVI to DVD converter gör ett bra jobb där man kan ställa kvalisorten hyfsat bra, men du måste själv Fixa till DVDerna, den konverterar bara filerna till Mpeg2.

Om nån testat ett program som fixar det här klockrent så hojta gärna till. Har en hel del prylar jag skulle vilja ha över smärtfritt till DVD format.

Simp skrev:
Några tips på bra snabba program som fixar det?

DVDsanta är riktigt snabbt och väldans lättanvänt.
Testa!
Du hittar det på samma ställe som du hittade Simpsons...

CorbenDallas skrev:
CucuSofts AVI to DVD converter gör ett bra jobb där man kan ställa kvalisorten hyfsat bra, men du måste själv Fixa till DVDerna, den konverterar bara filerna till Mpeg2.
Man anväder bara IfoEdit för att få Mpeg2 till dvd (vob,bup,ifo) jätteenkelt & smidigt program! Cucusoft + ifoedit :tummenupp

Har använt Ifoedit med att försöka göra om en svcd till dvd men lyckas inte.
HAr du någon manual?? :va

Gumpa skrev:
Man anväder bara IfoEdit för att få Mpeg2 till dvd (vob,bup,ifo) jätteenkelt & smidigt program! Cucusoft + ifoedit :tummenupp

Asså, antingen laddar men hem i ordentligt format, eller så köper man en ny dvd för 400 spänn som klarar divx, alternativt fixar man en bättre beg chippad xbox.

Tar ju två evigheter att koda om en hel säsong

//J

Casca skrev:
Asså, antingen laddar men hem i ordentligt format, eller så köper man en ny dvd för 400 spänn som klarar divx, alternativt fixar man en bättre beg chippad xbox.

Tar ju två evigheter att koda om en hel säsong

//J
Tack för din åsikt men det var inte det vi pratade om. NEEEEXT! :)

CorbenDallas skrev:
Det finns program som fixar det här, sk all in one program.

DVDsanta, snabbt som fan. har testat men var inte helt nöjd med kvaliteten. Det är dock värt att testa med tanke på kvallen på dina simpsonsavsnitt ändå inte är nån jättehöjdare...

Super DVD Creator 8.0 Funkar på samma vis, men tar längre tid. Kvaliteten verkar bli bättre.

Jag vet dock inte hur dom här programmen står sig mot att göra det "själv" men dom verkar rätt okej. Dock har jag haft problem med ljudet som inte blir helt synkat. Det funkar idatorn men när man stoppar skivan i stationär DVD blir det värre...

Om nån testat ett program som fixar det här klockrent så hojta gärna till. Har en hel del prylar jag skulle vilja ha över smärtfritt till DVD format.

Prova Winavi videoconverter.... :tummenupp :tummenupp
Finns att ladda ner på piratebay+seriall.
Tar ca 45 min för en 700 mb avi till Dvd med 2 klick
Enkelt och snabbt
Mvh/Mackee

Mackee skrev:
Prova Winavi videoconverter.... :tummenupp :tummenupp
Finns att ladda ner på piratebay+seriall.
Tar ca 45 min för en 700 mb avi till Dvd med 2 klick
Enkelt och snabbt
Mvh/Mackee
Testade det och ett TVavsnitt på 350 MB blev helt plötsligt 2.5GB. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel, men jag maxade quality för att få bra kvalitet o det var tydligen inte så vettigt...

CorbenDallas skrev:
Testade det och ett TVavsnitt på 350 MB blev helt plötsligt 2.5GB. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel, men jag maxade quality för att få bra kvalitet o det var tydligen inte så vettigt...

Mpeg2(dvd) blir alltid större än aviformaten...om du inte ska tulla på kvaliten :confused:
Vill du komprimera dina filer är dvd fel format!
Hade du däremot satt ihopa 4 tv-avsnitt och sen gjort samma sak hade det fått plats på en skiva(4,3gb) med bra resultat. :tummenupp
Har testat många prog och tycker detta är bäst, men hittar du ett bättre så får du gärna hojta till..

/M

Mackee skrev:
Mpeg2(dvd) blir alltid större än aviformaten...om du inte ska tulla på kvaliten :confused:
Vill du komprimera dina filer är dvd fel format!
Hade du däremot satt ihopa 4 tv-avsnitt och sen gjort samma sak hade det fått plats på en skiva(4,3gb) med bra resultat. :tummenupp
Har testat många prog och tycker detta är bäst, men hittar du ett bättre så får du gärna hojta till..

/M
Skulle vara DVDsanta då.
Jo, men när ett avsnitt på 45 minuter tar 350MB som DivX, då ska det inte ta 2.7GB eller vad det nu blev. Då är ju nåt galet. Runt 1GB är mer vettigt...
Det var det jag reagerade på, Det är möjligt att om jag tar 4 avsnitt så blir det bättre, det har jag inte testat.

Däremot har jag haft problem med att ljudsynken inte är den bästa.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...