Jag var i diket med min hoj i slutet på juni. Med cykeln gick det relativt bra. Det var mest kåpor (jag hade helkåpor på min), bakdel och tank som fick stryk. Det var ett gräsbeklätt dike som jag åkte av i så den har inga allvarliga skrapmärken på motorn eller så.
När jag har läkt ihop tillräckligt för att börja skruva vill jag fixa till den.
Jag vill ju självklart ta reda på att den är helt rak i ramen samt att framgaffeln är oskadad. Finns det några knep som roadracingförare använder för att kontrollera ramskador? Jag kan ju givetvis kontrollera så att den spårar, men det känns som lite för oprecis metod.
Jag misstänker inga skador, men jag vill ju vara 100% säker.
Att mäta med t.ex. vattenpass för att kolla så att inte bakramen är sned känns ju som en sak man skulle kunna prova, men då gäller det ju att underlaget som cykeln står på är i våg också.
Min kusin, som är HD-huligan
, berättade om ett sätt att kontrollera styrhuvudet på som han har använt sig av. Man skulle stoppa ner ett rör i styrhuvudet och sedan loda på nåt sätt som jag inte riktigt fattade. Vi snackade om detta när promillehalten inte riktigt var noll så...
Alla idéer tas tacksamt emot
När jag har läkt ihop tillräckligt för att börja skruva vill jag fixa till den.
Jag vill ju självklart ta reda på att den är helt rak i ramen samt att framgaffeln är oskadad. Finns det några knep som roadracingförare använder för att kontrollera ramskador? Jag kan ju givetvis kontrollera så att den spårar, men det känns som lite för oprecis metod.
Jag misstänker inga skador, men jag vill ju vara 100% säker.
Att mäta med t.ex. vattenpass för att kolla så att inte bakramen är sned känns ju som en sak man skulle kunna prova, men då gäller det ju att underlaget som cykeln står på är i våg också.
Min kusin, som är HD-huligan

Alla idéer tas tacksamt emot