Kontrollbesiktning m fel effekt

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Här kommer ytterligare en fråga med troligen flera diffusa svar, men jag provar ändå:

Jag måste besiktiga hojen snart. Den är reggad med 25 kW trots att den går på den högre originaleffekten (pga förra ägaren). Finns det nån risk att besiktningsmannen vid en vanlig kontrollbesiktning påpekar detta och därmed underkänner hojen?

Jag ska reg.besiktiga hojen vid ett senare tillfälle, men tänkte göra kontrollbesiktningen nu för att hinna köra iaf nån gång innan semestern.

Neb Jones skrev:
Här kommer ytterligare en fråga med troligen flera diffusa svar, men jag provar ändå:

Jag måste besiktiga hojen snart. Den är reggad med 25 kW trots att den går på den högre originaleffekten (pga förra ägaren). Finns det nån risk att besiktningsmannen vid en vanlig kontrollbesiktning påpekar detta och därmed underkänner hojen?

Jag ska reg.besiktiga hojen vid ett senare tillfälle, men tänkte göra kontrollbesiktningen nu för att hinna köra iaf nån gång innan semestern.

han kanske påpekar att den går bra, men ja tror inte du får nån 2a på det.

det e bara å köra, det ska jag göra.

Visst finns risken att du kan åka på en fullständigt regbesiktning ang effekten överenstämmer ej med regbeviset men risken är väldigt liten. Men har du tur "i de flesta fall" så är han bara glad för att köra lite motorcykel och tänker nog inte på detta! Men underskatta inte ASB gubbarna för de kan mer än man tror.

Och detta är inte fel svar!

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back