Kontakter till miniblinkers!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Jag behöver förlänga kablarna till mina miniblinkers bak. Någon som vet var man kan hitta nya kontakter, det är en rund kontakt. För det är väl likadana kontakter på alla hojar...

Tacksam för hjälp!

:bow

Du kan åka till OK och köpa kabel och skarvdon för en billig $
så slipper du leta efter kontakter.
Sen så tror jag inte att det är samma kontakter på alla hojjar.
Lycka till :tummenupp

Japan kontakter

Det är samma runda kontakter till alla jappsar....Roffes hade dessa tidigare....men vet inte om dom har dom längre.

Men du kan ju alltid klippa av kablarna och "skarva" i en bit, på så sätt behöver du ju inte nya kontakter.
KentW

Re: Japan kontakter

Kent W skrev:
Det är samma runda kontakter till alla jappsar....Roffes hade dessa tidigare....men vet inte om dom har dom längre.

Men du kan ju alltid klippa av kablarna och "skarva" i en bit, på så sätt behöver du ju inte nya kontakter.
KentW

Jag är allergisk mot att klippa i hojens kablage... så om det går att undvika så gör jag gärna det...

ingen som har ett par gamla runda kontakter liggandes....?

Om inte kablarna till blinkarna är extremt korta kan du ju kapa sladden på två ställen och klämma ihop med några smidiga skarvar. Så slipper du sabba nån av mc:ns egna kabelkontakter menar jag.

Micke-78 skrev:
Om inte kablarna till blinkarna är extremt korta kan du ju kapa sladden på två ställen och klämma ihop med några smidiga skarvar. Så slipper du sabba nån av mc:ns egna kabelkontakter menar jag.

Jag lyckades med konststycket att dra av ena sladden precis vid kontakten.... :(

Ingen som har någon gammal trasig blinkers liggande som jag kan köpa kontakten ifrån? :bow

Thundercat skrev:
Jag behöver förlänga kablarna till mina miniblinkers bak. Någon som vet var man kan hitta nya kontakter, det är en rund kontakt. För det är väl likadana kontakter på alla hojar...

Tacksam för hjälp!

:bow

jag köpte mina kontakter på biltema.

Back