Kontakt till regulatorn? Vinkel på växelpinne?

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Hej, jag har en Yamaha R6:a från 2003, hoppas på att nån vet var jag kan få tag i en ny kontakt till laddregulatorn. Jag bifogar en dålig bild.kontakt.jpg
När jag ändå är här tänkte jag också fråga om det finns en växelpinne med vinkling ner mot marken?

:tummenupp Doooo eeet

Kontakter borde du kunna hitta på skrotar eller eBay.

Hur menar du med vinkling ner mot marken? :va Menar du att du inte vill lyfta foten så högt för att växla ner så är det ju bara att justera länkaget.

När jag ändå är här tänkte jag också fråga om det finns en växelpinne med vinkling ner mot marken?
och räcker det inte med att justera länkaget , prova och ta loss armen på växellådsaxeln och sätt tillbaka den en eller två splines från gamla läget.
Eller har jag missförstått allt?:va

Ja det gick utmärkt det ni sa, men nu när jag växlar tar pinnen i fjädern på stödet.
Kan jag värma o böja ut pinnen eller är det en dålig ide eftersom den är av aluminium?

Du kan ju bara skarva förbi kontakten, om du är körsugen. Sockerbiten är din vän! :)

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger