Konstruera en halv basketplan

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja, går det? Hade varit nice o ha något bakom huset o spela boll på och sedan en stolpe med en basketring på. Men min fråga handlar egentligen om underlaget för spelplanen. Tanken är en nerskalad halv basketplan. Vad för underlag är det på sådana? Det får ju inte vara betong, det är för hårt att ramla på.

ska du ha det utomhus blir det nog tufft att ha det i trä. asfalt är väll absolut vanligast, betong funkar men man kan få djävulskt ont i i benhinnorna av.

Visste att du var en smyg wangsta :D

Om du inte är värsta basketproffset som kommer spela ofta så lägg inte ner för mycket pengar på underlaget. Asfalt fungerar fint och finns många basket plan med asfalt. Men om man kollar på MTV då de besöker stora rap/hiphop stjärnors hem så har de ett underlag som ser ganska mjukt ut, men inte så mjukt att bollen inte studsar tillbaks.

ska du ha det utomhus blir det nog tufft att ha det i trä. asfalt är väll absolut vanligast, betong funkar men man kan få djävulskt ont i i benhinnorna av.

För att inte tala om studsen i bollen på betong!
Jag tänker typ...klinkers på asfalt....:hihi som byts ut varje år...går la på en 1k spänn/år..... el dylikt....

Fixa sånt där gummiunderlag som dom har på McDonalds lekplatser. Som betongplattor fast i gummi. :)

Fixa sånt där gummiunderlag som dom har på McDonalds lekplatser. Som betongplattor fast i gummi. :)
Men hur studsar bollen på det då?

Jag röstar på asfalt. För att känna hur det känns att spela på är det bara att dra till närmaste skolgård.

Jag röstar på asfalt. För att känna hur det känns att spela på är det bara att dra till närmaste skolgård.

Röstar på asfalt men gå till närmsta mcd och putta bort småglinen och testa för all del

Släng på lite 018, padda ut skiten och sen polerar du med stenmjöl på 2-3 centimeter ovanpå och paddar igen. Det står sig lika bra som asfalt om du inte kör bil på det för jämnan, men det blir betydligt billigare.

Bollen studsar garanterat och är man inte elitspelare så spelar det nog ingen roll om bollen studsar lite högre på stumt underlag. Skönt att kunna satsa utan att behöva riskera livet när man landar.

Haha, asch men va fan, vem här har inte lirat basket på en garageinfart i sin ungdom, ofta dessutom inte helt platt utan slutande ut mot gatan, jag och ett gäng polare gjorde det ofta iallafall.
Helt otroligt att vi överlevde våran (unga) ungdom? I think not :tungan ;)

(dock inte smart att lira med träskor på sig, haltade runt i över en vecka efter den incidenten)

Släng på lite 018, padda ut skiten och sen polerar du med stenmjöl på 2-3 centimeter ovanpå och paddar igen. Det står sig lika bra som asfalt om du inte kör bil på det för jämnan, men det blir betydligt billigare.
hmm, allvarligt... håller det? Så sprayfärgar man väl då kanske översta lagret för att få en schystare färg än stengrå... ?

Stenmjöl packar sig bra och blir hårt,men det är ett jävla skit till att yra runt i torrt tillstånd och är kletigt som fan när det är blött.

Jag har just fyllt upp runt poolen med 9 ton stenmjöl,vi har det ta mig fan överallt fast det "ligger i jorden".

Långa farbrorn sa det som behövdes.

Välpaddat stenmjöl blir hårt men så fort det kommer vatten från himlen vilket de gör ibland så blir de gegga, Swedie du är ju rik så köp asfalt ;)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!