Vet att detta är extremt svårt att svara på utan att höra det själv, men är värt att fråga iaf=)
Har en Kawa Ninja ZX-6R -07 som fungerar som den ska när man kör.
Däremot märkte jag idag att det lät lite knepigt ifrån insuget. Låter som ett knarrande ihållande ljud av något slag. (Vissa kanske skulle beskriva det som skramlande)
Vad F*n kan det vara? den är 25kW strypt på verkstad med ett ??trottelstopp?? (någon liten skruv som sitter nere vid motorn någonstans som gör att jag inte kan vrida på gasen mer än X%
Är det något som kan sitta löst?
Har de glömt någon skruv som ligger och skramlar?
Måste jag byta luftfilter?
Håller motorn på att rasa?
Ska försöka ta den till en verkstad men är det så att jag kan köra den till där jag strypte den (ca 4mil) eller måste jag dra upp den på en kärra?
Den går ändå som den gjort tidigare så där har jag inget tapp.
Tack för hjälpen i förhand=)
Swanemar
Har en Kawa Ninja ZX-6R -07 som fungerar som den ska när man kör.
Däremot märkte jag idag att det lät lite knepigt ifrån insuget. Låter som ett knarrande ihållande ljud av något slag. (Vissa kanske skulle beskriva det som skramlande)
Vad F*n kan det vara? den är 25kW strypt på verkstad med ett ??trottelstopp?? (någon liten skruv som sitter nere vid motorn någonstans som gör att jag inte kan vrida på gasen mer än X%
Är det något som kan sitta löst?
Har de glömt någon skruv som ligger och skramlar?
Måste jag byta luftfilter?
Håller motorn på att rasa?
Ska försöka ta den till en verkstad men är det så att jag kan köra den till där jag strypte den (ca 4mil) eller måste jag dra upp den på en kärra?
Den går ändå som den gjort tidigare så där har jag inget tapp.
Tack för hjälpen i förhand=)
Swanemar