Jag läste testet av bushojar i senaste Bike och hakade upp mig på några skumma siffror. Hojarna som testades var Honda Hornet 600, Suzuki GSR 600 och Kawasaki Z750. Det som förbryllar mig är den kassa 0-200km/h-tiden för Horneten. Bike mätte upp den till 25.4 sek. Om man drar bort tiden för 0-100km/h så får vi 100-200km/h på hiskeligt långsamma 21 sek. Är detta verkligen realistiskt? Den sämsta tiden jag sett tidigare för Horneten är 15.8 sek 0-200km/h. Alltså 10 sek snabbare än Bikes tid...
Tilläggas bör också att GSR 600 med endast 6hk mer var 10 sek snabbare till 200km/h. Jag hade kanske inte brytt mig om allt detta om det inte vore så att det stod en ny Hornet i garaget som jag kommer att få låna emellanåt.
Vad tror ni? Är Bike kassa på att köra, eller har Horneten ett så enormt luftmotstånd att den kör in i väggen efter 170km/h? Det lustiga var att testlaget inte verkade tycka att tiden var onormalt dålig.
Tilläggas bör också att GSR 600 med endast 6hk mer var 10 sek snabbare till 200km/h. Jag hade kanske inte brytt mig om allt detta om det inte vore så att det stod en ny Hornet i garaget som jag kommer att få låna emellanåt.

Vad tror ni? Är Bike kassa på att köra, eller har Horneten ett så enormt luftmotstånd att den kör in i väggen efter 170km/h? Det lustiga var att testlaget inte verkade tycka att tiden var onormalt dålig.