Konstiga kontakter elsystem R1

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag bytte elhärvan på min R1 -00 för att bli av med ett jobbigt larm och råkade få en från en 98:a. Detta märkte jag inte förrän häromdan men då det enda som verkade skilja var tempsensorn till kylet så tyckte jag inte det spelade så stor roll. Idag skruvade jag fast allt och kopplade in alla kontakter och då märker jag att jag får tre små kontakter över. Det finns inget att koppla dem till och inget verkar saknas heller. Kan nån kolla på sin 98-99 och se om dessa hänger lös eller vad de är kopplade till. Kablarna som går till dom är svarta allihop, precis som det var till larmet :/
De sitter på vänster sida om batteriet och går in i den stora härvan där.

Bild nedan:

ffqf_8f7_u9lbi.jpg

Fungerar allt som det ska?

Inte ovanligt att det finns kontakter som inte används. Kan vara till en annan marknad o.s.v

Jag vet inte då jag inte kan starta hojen just nu. Har ingen kylare och inte bensin hemma. Men jag får inga felmedelanden på varvräknaren, pump och exup går som de ska.

Min fz8 har åxå kontakter över, sedan ny. Yamaha har varit på kurs hos IKEA, testa o starta innan du börjar oroa dig för mycket :)

Hmm, jag får väl avvakta lite tills kylaren kommer. Kontakterna ser inte använda ut heller.

Provade lite idag och allt verkar funka utom startmotorn. Händer absolut ingenting när man trycker på starten.

Det ser inte särskilt original ut med 10st svarta sladdar i de där kontaktstyckena..

Jag tycker inte det heller. Det ser nästan likadant ut på min andra elhärva med larmet i fast en stor kontakt istället för tre små.

Men kan du inte bara fråga den tidigare ägaren av härvan om råd?

även om det är från en skrot så borde det väl gå att spåra ett regnr.

Kanske, jag köpte den på Spinnin wheel. Men högst troligen innebär bara det att jag får riva skiten igen och skicka tillbaka den för att sen försöka hitta en annan. Vill helst slippa detta då jag redan lagt en hel del jobb på det.

Idag fick jag igång starten iallafall. Har dock ingen bensin i så jag vet inte om den startar. Väntar fortfarande på kylaren och vill gärna ha den på innan jag startar hojen.
Så här gjorde jag för att få igång starten:

ddej_558_u9lbi.jpg

Ser likadant ut på gamla R6:or , är till någon form av larm , sitter det inget larm så några kablar överbryggade
Kan kolla på något elsystem till R6:an om det kanske är till någon hjälp
/Håkan

Ja, det vore bra om du kunde kolla vilka kablar som ska vara bryggade. En har jag ju redan löst men det kan ju vara fler.

Kontakter

Såhär ser det ut på R6:an , kan ta bättre bilder om det hjälper dej
elsystem_1.jpgelsystem_2.jpg

Perfekt. Det är den jag redan hittat samt den tvåpoliga kontakten som ska bryggas. Tack så mycket för hjälpen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT