Konstiga däckdimensioner

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
YZF 426
Har precis köpt en beggad XR650R. Tänkte köra lite enduro inna motardsäsongen tar vid. Tyvärr fick jag inte däck till mina endurofälgar. Nu när jag ska köpa nya sulor till dem så börjar jag kolla upp däckdimensioner. På bakdäcket står det att jag skall har 4.50-18 70P och fram 3.00-21 51P. Jag hajjar att det skall vara 18/21 däck men kan någon översätta resten? Även om någon har några däck att rekomendera. Jag kommer inte att bara köra i skogen så det vore bra om de inte slets ut efter en mil på asfalt. Vore tacksam för svar...

herriherri skrev:
Har precis köpt en beggad XR650R. Tänkte köra lite enduro inna motardsäsongen tar vid. Tyvärr fick jag inte däck till mina endurofälgar. Nu när jag ska köpa nya sulor till dem så börjar jag kolla upp däckdimensioner. På bakdäcket står det att jag skall har 4.50-18 70P och fram 3.00-21 51P. Jag hajjar att det skall vara 18/21 däck men kan någon översätta resten? Även om någon har några däck att rekomendera. Jag kommer inte att bara köra i skogen så det vore bra om de inte slets ut efter en mil på asfalt. Vore tacksam för svar...

På min XR650 kör jag med Pirelli MT21 fram o Continental TKC80 bak.

Funkar PERFA, bra grepp o förhållande mkt mil!
:tummenupp
(ett annat alternativ bak är Michelin T63)

alla däck som heter 3.00, 80/100, 90/100 -21 passar, likaså 4.00, 4.50, 5.00, 100, 110, 120, 130, 140 -18 funkar baktill om vi pratar offroad och crossdäck.
hastighetskoder och det behöver du inte bry dig om, bara det är 18/21 tum så funkar det.

har ett Bridgestone som gått 30 min endurotävling om du vill köpa :)

Bifogat

• AP_1146.jpg
    AP_1146.jpg
    6.8 KB · Visningar: 366
tackar för det, nu vet jag vad jag skall titta efter. Tack men jag får köpa däck så billigt iaf.

//Hinken

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back