Konstig fråga

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Okej den här frågan kommer utan förhoppning, men jag provar ändå.

Jag misstänker att min CDI-box är trasig, och har inte hittat något "öppetköp-erbjudande" från någon skrot (eftersom att det är en misstanke). Ebay är inget alternativ att slänga ut pengar på om den faktiskt är hel och det är något annat fel.

Så min fråga är faktiskt om någon skulle vilja låna ut sin fungerande en vecka till mig, och sen skickar jag tillbaka och köper en egen om det faktiskt är där felet ligger. Hojen är (fortfarande) en kawasaki zzr 600 från 1991. Jag betalar självklart en eventuell frakt och en symbolisk hyrsumma :)

skicka PM eller skriv här i tråden om du har lust att hjälpa!

Jag brukar köpa delar och sälja iväg dem igen om de visar sig att man inte behövde dem. Får i princip alltid pengarna tillbaka. minus nån femtiolapp på frakten kanske.
Tror de kommer va svårt att hitta nån bara sådär om du inte känner nån med liknande hoj själv.

Vad får dig att tro att just CDI-boxen har tackat för sig?

Det blir nog svårt att låna en sån långväga ifrån nu med tanke på att det kommer vara varmt, soligt och uppehåll närmsta 1-2v...

Vad får dig att tro att just CDI-boxen har tackat för sig?

Det blir nog svårt att låna en sån långväga ifrån nu med tanke på att det kommer vara varmt, soligt och uppehåll närmsta 1-2v...

Anledningen till att jag tror att det är CDI:n är att hojen går dåligt (se de andra av mina miljoner trådar angående just detta skitfel) och att när jag mätte resistansen mellan de olika pinnarna på boxen så var det några som var åt helvete för höga. Min far sa dock att när han misstänkte att han hade CDI-problem så fick han också (väldigt) felaktiva värden, men det var trots allt inte den det var fel på.

Och ja, plan B är såklart att köpa och sälja om det blir fel, men just CDI till en nästan 20 år gammal cykel, som passar till 3 årsmodeller... känns inte som att sälja glass en varm sommardag precis. :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT