Konstant tryck från kompressor med hjälp av denna?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Min gamla kompressor ser inte ut att ge ett konstant lufttryck men jag kan ställa in hur mycket luften ska komprimeras. Någon som vet om jag kan använda mig av denna för ett jämnt arbetstryck?

Edit: jupp, vet inte hur bra den funkar men den ska ge någorlunda jämt lufttryck. Perfekt till färgspruta.

tryckluft.png

Last edited:
Den kommer ju inte kunna höja något tryck men ett jämnt tryck under kompressorns pressostatsinställningar för start och stopp borde den kunna hjälpa till att leverera.

@blacktriple nä, det får kompressorn sköta men jag har saknat ett jämnt arbetstryck för airbrush eller större färgspruta. Det får nog bli ett köp imorgon.

@Mattias hihi, ja fast de har både bra skit och dåligt skit. Vissa saker är prisvärda med tillräckligt bra kvalité för hemmet. Den där regulatorn hade jag nog använt högst ett par ggr och 3 års garanti är inte dåligt.

@Mattias hihi, ja fast de har både bra skit och dåligt skit. Vissa saker är prisvärda med tillräckligt bra kvalité för hemmet. Den där regulatorn hade jag nog använt högst ett par ggr och 3 års garanti är inte dåligt.
Parkside (växten) :) eg Parkslide...

bestand-av-parkslide.jpg

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

Om man trycker upp en sån där regulator i brummen och ställer ner trycket efter att ha ätit ärtsoppa så räcker trycket till att cropdusta en hel IKEA

Annars är en favorit att stå och vänta och bygga tryck, och sedan lägga en cropdust förbi osthyllan på ICA, där tanter i päls står och sniffar i luften.

@TomK Jo, jag vet. Råkar vara väldigt bekant med Parkslide och vet hur man utrotar skiten. Tyvärr har aktivism gjort det omöjligt i Sverige att på lagligt sätt ta död på växten och de försöker komma på alla möjliga nya kostsamma sätt att förinta plantorna utan bra resultat.

En sån där slangvinda på väggen för 300kr kan det ju vara värt, dom kostar ju från det dubbla på Biltema, fast å andra sidan vill man ju inte att just tryckluftsgrejer ska vara halvdana...

En sån där slangvinda på väggen för 300kr kan det ju vara värt, dom kostar ju från det dubbla på Biltema, fast å andra sidan vill man ju inte att just tryckluftsgrejer ska vara halvdana...
Du anar rätt, jag hade inte köpt den även om det är 3 års garanti. När det gäller Parkside måste man alltid kolla reviews och denna kan läcka.

Dessutom brukar det vara väldigt klen innerdiameter på slang/kopplingar på billiga grejor.

Med den med kompressorn medföljande slangen och mutterpicka slår jag inte loss hjulmuttrarna på cykeln ens, köpte en bra slang och dyra kopplingar och gjorde en egen, då jäklar knackar den på...

Kopplingarna i den billiga slangen har så tjock godstjocklek att hålet är som ett sugrör, ändå håller inte dom billiga kopplingarna om det blir brytning på dom.
Värt att lägga pengar på

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back