Konbana, mer precis?

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan, tänkte öva lite på konbanan här hemma på en stor asfaltsplan som står tom om kvällarna. Jag har bilder på hur den ser ut och hur man ska göra...de jag inte vet är hur pass långt de är mellan varje kona, hur lång inbromsningsträcka man har o så...nån som har ungefärlig uppskattning om detta så vore de assjysst! :)

Bilder med mått.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=907011&postcount=37

Annat tips är att dom hade den gammla (samma som användes vid uppkörningen)
uppställd i Borås vid Viaredsflygfält.Så gissningsvis så har dom den nya på samma plats i år.

Förra året stog den uppställd på "allmän väg" utan inhängnad så det var bara att dra dit och öva så mycket man orkade.

Ett enkelt sätt att spara några dyra körlektioner.

Okej tack! För den uppkörningen som är nu så är de alltså antar jag de två sista bilderna som är aktuella. Men varför är de två olika, trodde de bara fanns en typ av serpentin?? Vilken av dem är det? Jag trodde det var den allra sista bara?

Last edited:
Enligt VV på MC mässan i Sollentuna är det valfritt vilken bana som används.
Alltså är det bäst att öva på båda, eftersom man inte vet vilken det blir på provet.

OK, men en vän till mig sa att han fick göra garagevändning på sitt prov för nått år sedan...o de sa han var bilden näst längst till höger längst ner...är mycket förvirrad?!

mvh Henke

Rolle85 skrev:
OK, men en vän till mig sa att han fick göra garagevändning på sitt prov för nått år sedan...o de sa han var bilden näst längst till höger längst ner...är mycket förvirrad?!

mvh Henke

De ändrade reglerna vid årsskiftet nu så förut gjorde man garagevändning plus den gamla serpentinen.

Nu kan du få vilken av serpentinalternativen som helst.

Okej men på den länken som jag skrev ovanför, vilken av de där är de två serpentinerna? En vän till mig sa att han gjort garagevändningen och att de var bilden näst längst ner till vänster? Vilka är serpentinerna?

mvh Henke

Rolle85 skrev:
Okej men på den länken som jag skrev ovanför, vilken av de där är de två serpentinerna? En vän till mig sa att han gjort garagevändningen och att de var bilden näst längst ner till vänster? Vilka är serpentinerna?

mvh Henke
Tjenis.
Du kommer att få köra en av de två varianterna av serpentbanan.
Och sen får du köra en av de andra lågfartsbanorna. Och du vet inte vilken, så det är bara att öva på allt.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!