dominator91
Sporthojsnörd
Motorn började hacka efter en tiomila runda igår
Gick som en dröm innan det.
Den är inte original, sitter RS 38
r med bensinfilter strax före förgasarna. Inget filter i tanken.
Har V&H avgasrör. Har gått 8.000Mil ungefär.
Vet att kammarna var slitna för 1.500 mil sedan enligt verkstaden som servade.
Har gnista i alla tändstift (nybytta som första test). Ingen blåaktig gnista dock utan gulaktig. Har särat på ett stift en hel del och testat att det kommer gnista även på det med större elektrodavstånd. Det gör det på alla cylindrarna. Ej blåaktig gnista..
Har kompressionstestat idag då jag inte tror att förgasarna är den felande länken. De var rengjorde inför säsongen.
Har från vänster i moppens åkriktning, följande värden, 1:an ca 8,5, 2:an ca 8,5, 3:an drygt 6 och drygt 6 på 4:an. Har inte testat med olja i cylidrarna utan dessa värden är "råa sas".
Har jag ett mekanikfel här på 3:an och 4:an? Är diffen för stor??
Eller skall jag kanske rikta in mig på elfel eller riva gasarna för ev smuts!?
Vilken riktning verkar mest sannolik enligt Er?
Surt detta,,, precis vid semesterstart...

Den är inte original, sitter RS 38

Har V&H avgasrör. Har gått 8.000Mil ungefär.
Vet att kammarna var slitna för 1.500 mil sedan enligt verkstaden som servade.
Har gnista i alla tändstift (nybytta som första test). Ingen blåaktig gnista dock utan gulaktig. Har särat på ett stift en hel del och testat att det kommer gnista även på det med större elektrodavstånd. Det gör det på alla cylindrarna. Ej blåaktig gnista..
Har kompressionstestat idag då jag inte tror att förgasarna är den felande länken. De var rengjorde inför säsongen.
Har från vänster i moppens åkriktning, följande värden, 1:an ca 8,5, 2:an ca 8,5, 3:an drygt 6 och drygt 6 på 4:an. Har inte testat med olja i cylidrarna utan dessa värden är "råa sas".
Har jag ett mekanikfel här på 3:an och 4:an? Är diffen för stor??
Eller skall jag kanske rikta in mig på elfel eller riva gasarna för ev smuts!?
Vilken riktning verkar mest sannolik enligt Er?
Surt detta,,, precis vid semesterstart...