Kompresorfråga igen

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
1. Går det att hitta en kompressor + blästerskåp (för amatörbruk, dvs inga svinbra prylar) för 7000kr?
2. Vad kostar det att få ett t ex 380v uttag installerat i garaget?
3. Hur är biltemas kompressorer? Dom har en som verkar vettig för 5000kr.

Tack ;)

cRoC skrev:
1. Går det att hitta en kompressor + blästerskåp (för amatörbruk, dvs inga svinbra prylar) för 7000kr?

Tack ;)

Ska du slösa bort alla pengar du fick av mig för crossen på kompressor??? :lol

Ädu, jag hade sagt att du betalar din uppkörning själv, det hade jag gjort! :tummenupp

cRoC skrev:

Tack ;)
Vad det gäller luftpryttlarna så är jag för dåligt insatt för att komma med rekomendationer, men 3fasuttaget kanske jag kan ge en liten upplysning om.
Allt är ju beroende av vad du har för el tillgänglig i garaget.
Finns det en central med 3fas redan i garaget så är det oftast en baggis att installera.
Lite beroende på hur mkt kabel som ska spikas så tar det inte mer än en timme om förutsättningarna är rätt, dvs uttaget placerat nära centralen och lediga säkringar finns.
Har du däremot inte tillgång till trefas i garaget blir det genast lite knöligare.
Då kan det kosta en bra slant att få det gjort.
Vid dåliga förutsättningar kan det ta en hel dag att få fram en ledning, bygga ihop en central och montera uttaget.
Så ett pris är inte lätt med så lite info, det är inte ens lätt med rätt info men man kommer bra mkt närmare sanningen med mer fakta iaf.
Såå med infon jag har nu kan jag säga en kvart fjorton da´r? :tungan
//Tobbe

Solid snake skrev:
Ska du slösa bort alla pengar du fick av mig för crossen på kompressor??? :lol

Ädu, jag hade sagt att du betalar din uppkörning själv, det hade jag gjort! :tummenupp

Tycker han det är roligare att mecka än att köra är det ju inget fel att köpa en kompressor istället för att lägga 1000:- på en uppkörning.

cRoC skrev:

Tack ;)
Jula har erbjudande på kompressor 476l/m 4hkr för 4000kr,har mod större den har funkat super.Biltemas kompr vet jag inte hur dom är men luftverktygen är skit!

Tack! Har varit ute och kikat lite på kompressorer. Hittat en vettig på 220V, MEN kräver 16amphere´s säkring, och vi har bara 10 i garaget.

Brukar det normalt sett gå att trycka i en 16ampheressäkring till garaget? Dvs om kablaget pallar det...?

cRoC skrev:
Tack! Har varit ute och kikat lite på kompressorer. Hittat en vettig på 220V, MEN kräver 16amphere´s säkring, och vi har bara 10 i garaget.

Brukar det normalt sett gå att trycka i en 16ampheressäkring till garaget? Dvs om kablaget pallar det...?
hm... det beror på vad du har för area på kablaget.
Förmodligen har du bara 1,5mm, men för att köra i 16 amp så ska du ha 2,5mm
Men har du en central i garaget så är det ganska lätt ordnat.
FÖRMODLIGEN, det finns en del annat som spelar roll med.
Sitter det en central i garaget eller sitter den inne i huset?
//Tobbe

Sket i det hela och letade upp en maskin som går att köra på 10ampheres säkring :D Köpte på micro..

Tack iallfall guys!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck