Komplett hastighetsmätare

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!!

Hjälper polarn att fixa sina hojar. Och ska köpa en komplett ny hastighetsmätare med mätarställning.
Va ska jag kolla efter? Nån som kan länka till en bra mätare för en vettig peng!?!?

Tack på förhand

Linkan

Ska han ha en original eller nåt eftermarknads?

Eftermarknads så tycker jag KOSO är fina och kostar inte allt för mycket. Dom "större" modellerna har allt man behöver med trip, hastighetsmätare, varvräknare, indikeringslampor, bränslemätare, osv.

Kostar mellan 1500 och 3000kr.

Ska han ha en original eller nåt eftermarknads?

Eftermarknads så tycker jag KOSO är fina och kostar inte allt för mycket. Dom "större" modellerna har allt man behöver med trip, hastighetsmätare, varvräknare, indikeringslampor, bränslemätare, osv.

Kostar mellan 1500 och 3000kr.

Tack, kikade lite på koso´s. Och dom fanns för 1K lappen.
Får nog bli en sån :) Har du nån erfarenhet av dom?

Vapor hade jag på min WR450, den har "allt" och relativt prisvärd.

Tack, kikade lite på koso´s. Och dom fanns för 1K lappen.
Får nog bli en sån :) Har du nån erfarenhet av dom?

Har en billig KOSO DB01-R eller vad den heter. Liten rackare men har i princip alla lampor och info du behöver vad jag minns (hade den bara inkopplad ett tag). Problemet med den är väl att den nästan är för liten... (i min mening)

På farsans hoj sitter det en lite dyrare KOSO (RX2n) och den fungerar fin-fint! Väldigt tydlig och bra samt enkel att ställa in / använda. :)

Har en billig KOSO DB01-R eller vad den heter. Liten rackare men har i princip alla lampor och info du behöver vad jag minns (hade den bara inkopplad ett tag). Problemet med den är väl att den nästan är för liten... (i min mening)

På farsans hoj sitter det en lite dyrare KOSO (RX2n) och den fungerar fin-fint! Väldigt tydlig och bra samt enkel att ställa in / använda. :)

Den jag kolla på va den du hade.
Men sätter man på nya sensorer då på gaffelbenet och däcket?

Den jag kolla på va den du hade.
Men sätter man på nya sensorer då på gaffelbenet och däcket?

Det följer med hastighetssensor med fästen till mätaren men det ska gå att använda befintlig också förutsatt att den är digital. Är i regel bara 2 eller 3 kablar till givarna så det är rätt enkelt att koppla in om man vill använda originalgivaren.

Givarna som följer med är rätt klumpiga och har fula fästen så man får i regel tillverka egna.

Det följer med hastighetssensor med fästen till mätaren men det ska gå att använda befintlig också förutsatt att den är digital. Är i regel bara 2 eller 3 kablar till givarna så det är rätt enkelt att koppla in om man vill använda originalgivaren.

Givarna som följer med är rätt klumpiga och har fula fästen så man får i regel tillverka egna.

Han har en eftermarknads på nu. är en gammal hoj. Men det har gått sönder. Så ska sätta på en helt ny komplett. Den gamla va inte digital.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park